Славни времена: Lancia Thema 8.32 (Галерия)

20 May 2014 17:21
Славни времена: Lancia Thema 8.32 (Галерия)
Прочетете повече за:
LanciaFerrari

Като истински автомобилни фенове не може да не уважавате историята на някои автомобилни марки. Без значение сегашното им състояние, без значение собствениците им и без значение родината им, има марки, които заслужават уважението на всички бензинови маниаци.

Една такава марка е Lancia. Знаем какво ще кажете и как ще започнете да мрънкате, но тази марка има богато минало, коeто не е за подценяване. Тъжен е фактът, че след умирането на “Група Б” нещата за Delta Integrale и за Lancia като цяло започват да вървят надолу. Проблемите толкова се задълбават, че стигнахме до момент, в който по-рано този месец FCA (групата Fiat и Chrysler) обяви смъртта на марката...

Като хора, свързани с автомобилите, това ни натъжава, никоя марка не заслужава да бъде погубена, особено когато притежава такава история.

За да покажем някогашното величие на италианската компания, намерихме един съвместен проект между Lancai и Ferrari (един от моделите им сега се продава в eBay). Не е тунинг измишльотина, не е нечие хрумване от типа възседнал-порцелановия-трон, а истинска история, родена от “бракосъчетанието” между Lancia Thema и модернизиран 3,0-литров V8 с 32 клапана на Ferrari (използван в 308 и Mondial Quattrovalvole). Задвижването е поверено на предните колела, а скоростната кутия е 5-степенна механична.

Серия 1 на Thema 8.32 се е произвежда от 1986 до 1988 г., именно от тази серия е колата, която се продава в eBay. Двигателят е V8 с 215 к.с., ускорението до 100 км/ч отнема 6,8 сек, максималната скорост е 240 км/ч и колата е без катализатор. Фейслифтовата Серия 2 е с катализатор и се произвежда от 1989 до 1992 г., има 205 к.с., ускорението отнема 7,2 сек, а максималната скорост е 235 км/ч.

Ако търсите отличителни белези, по които да я различите от нормалните Thema модели, имаме няколко жокера. Уникалната решетка и джанти, ръчно облицованият кожен салон от Poltrona Frau с дървени апликации, Vegila уредите по таблото и най-вече подвижният заден спойлер.

Колата е на около 96 000 км и се намира в Канада. А собственикът описва състоянието й така: “Моторът се нуждае от работа. Има два проблемни цилиндъра, като според механика се дължи на клапаните. Шасито е в добро състояние, няма ръжда. Колата е от Япония и никога не е карана зимно време. Седалките са в много добро състояние, таблото има малка пукнатина от слънцето”.

Ако търсите част от историята на една уникална марка, тази обява е вашият шанс.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ