Тествахме BMW S 1000 R

26 July 2014 16:30
Тествахме BMW S 1000 R
Прочетете повече за:
BMWS 1000 R

Текст: Иван Монев

Фотография: Ивелин Солаков

 

Така, започвам с уточнения. BMW S 1000 R не е просто S 1000 RR с едно R и няколко квадратни дециметра пластмаса в дефицит. Сингъл R-ът, както го наричат вещи и не-толкова-вещи в занаята, има собствено излъчване, поведение и характер. Той живее в категорията на т.нар. роудстъри или нейкед-моторите, като същевременно е и доста близък в техническо отношение до супербайка RR. Реално S 1000 R прилича повече на съблечена и леко изправена пистарка, отколкото на класически гол мотор.

Объркахте ли се вече? А не трябва, защото просто приемете S 1000 R такъв, какъвто е. А именно като един от най-мощните и динамични байкове в „голия“ клас. Двигателят му е идентичен с този на „двойния R”, но тук е леко дефорсиран (-33 к.с.), пикът на оборотите е с 2000 пункта надолу, за сметка на по-плавната крива на въртящия момент. Иначе казано, моторът е по-гъвкав в по-голям оборотен диапазон и по-удобен за каране в трафик. Опционалната Gear Shift Assistant функция е допълнително улеснение, позволяващо смяна на скоростите без докосване на съединителното лостче.

S 1000 R се носи учудващо комфортно над асфалта, противно на спортните предразсъдъци. Това се дължи и на активната предна вилка - част от опционалния пакет Dynamic, включващ отопление на дръжките, кристалните LED мигачи и спойлера за двигателя - която е сходна с тази на HP4 или олекотената версия на RR. Освен собствената си интелигентност, съобразяваща амортизацията с пътя и натовареността на мотора, системата предлага избор от три режима на твърдост, задавани с левия ви палец. Другата важна електронна магия в мотоциклета е динамичният контрол на сцеплението, част от пакета Sport. Той прави машината изключително дружелюбна въпреки сериозната производителност на 999-те кубика. С всеки изминат километър S 1000 R просто вдъхва все повече доверие, което си мислите, че се дължи на вашите възможности, но всъщност се корени в премислеността на двуколесното BMW.

Имате обаче и право на избор колко да се осланяте на платките и колко - на личните ви ездачески качества и механичната конструкция - Rain (ограничава R на 136 к.с. и 104 Нм), Road, Dynamic и Dynamic Pro избирателните режими определят степента на електронната помощ. R идва серийно и с демпфер на кормилото, скрит под фара, което го прави по-сигурен при високи скорости в право направление. Вятърът обаче винаги е фактор, дори и с опционално монтираната на тестовия R по-голяма слюда. В това отношение RR (логично) предлага по-добро убежище. И накрая, една функция, която няма нищо общо със сигурността, но доставя уникално удоволствие - електронната клапа на ауспуха. Всяко връщане на газта резултира в блажено, басово избоботване. Още го чувам...

TT данни

999 куб. см, 4-цил., водно охлаждане, 160 к.с., 112 Нм, 5,6 л/100 км, n/a г/км CO2, 0-100 км/ч за n/a сек, над 200 км/ч, 207 кг, 25 300 лв. 


Оценка

8/10


Конкурент

Honda CB 1000 R


Присъдата
Високотехнологичен спортен байк с изобилие от тяга, която обаче е дружелюбна към карача.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ