Тествахме Alpina B4

12 September 2014 14:53
Тествахме Alpina B4
Прочетете повече за:
BMWM4AlpinaСерия 4

Какво е това?

Опитът на Alpina да детронира BMW M4. По същество е силно тунинговано 435i. И то толкова сериозно тунинговано, че вече изглежда съвсем на място до прословутата алтернатива с означението M4.

B4 – главно благодарение на добавянето на втора турбина към 6-цилиндровия редови мотор – вече може да се похвали с 410 к.с., които не изостават много от онези 431 к.с. на M4. Ускорението до 100 км/ч отнема 4,2 секунди, докато максималната скорост достига не толкова срамежливите 305 км/ч.

Значи говорим за нещо повече от бодикит и бърникане в софтуера на електронния модул?

Да, много повече. Винаги сме се учудвали на вниманието към детайла, с което се отличават произведенията на Alpina. B4 не се различава. Заедно с преработения двигател, колата има ново окачване, изпускателна система Akrapovic, великолепни джанти Alpina и сериозно модифицирана 8-степенна скоростна кутия от ZF. Ръчна не се предлага. А, да не забравяме и внушителния заден спойлер!

И как е на пътя?

Интересен въпрос. Вижте, първите ни впечатление от M4 бяха смесени. Някои хора в редакцията дори заявиха, че не я чувстват като съвсем нов продукт на М-дивизията, а по-скоро като напомпана 435i.

B4, разбира се, е напомпана 435i, но със сигурност се усеща много много близо до M4. Подобно на него е доста удобен круизър, който се провира през всекидневието със завидна мекота. И също като M4, е истинско балистично оръжие, когато поискате това от нея.
Натиснете здраво двете турбини и B4 ще се държи на средни разстояния като истинска класическа М кола.

Но, подобно на M4, Alpina не се усеща толкова на ръба на бръснача, когато излезете на криволичещ път. Да, повече от щастлива е да се носи с вратите напред, особено с опционалния диференциал с ограничено приплъзване, но не връща достатъчно информация от задницата, ако искате нещо повече от всекидневно преживяване.

Нямахме възможност да тестваме B4 на писта, но подозираме, че подобно на M4, ще бъде леко нестабилна в излизането от кривите.

Значи се държи като истинско M4?

Трудно е да се каже, без да сме карали двете коли едновременно. Воланът на B4 се усеща далеч по-сладко от този на M4. Това обаче сигурно по-скоро се дължи на тънкия и як волан на Alpina, за разлика от неочаквано подутия при M4. Но това са механични разлики.
Дори върху тези необятни джанти комфортът в Alpina е съвсем приличен. Само че B4 хич не се разбира с острите ръбове на дупките – симптом, който не помним от M4. 8-степенният автоматик на ZF, доработен специално за тази версия, се справя толкова добре, че чак се чудим за какво им беше на BMW да преработват кутията DCT за M4.

И в крайна сметка коя да си купя?

Alpina струва точно колкото M4 (делят ги някакви 500 лв.) и осигурява почти същата динамика.

B4 изглежда по-тренирана за ролята на шосейна и пистова кола, отколкото твърде цивилизованото M4. Но подозираме, че ще предпочетете едната от двете, в зависимост от това дали предпочитате емблемата на BMW, или искате нещо малко по-шантаво, нещо по-нетрадиционно. И все пак, трябва да очаквате от Alpina визуални различия. Особено емблемите и логата навсякъде по колата. 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ