Тествахме обновеното Porsche Cayenne

18 September 2014 09:30
Тествахме обновеното Porsche Cayenne
Прочетете повече за:
PorscheCayenne

Докато четете тези редове екипът на TopGear се опитва да прецени важна ли е пътната настилка за ускорението на Cayenne S до 100 км/ч. Или по-скоро липсата ѝ. Намираме се в покрайнините на Барселона, където от Porsche ни предоставиха четири от петте нови модификации. Липсва единствено хибридната Cayenne S E-Hybrid.

Каросерията на най-голямото Porsche е станала по-изострена, а под предния капак са добавени два двигателни варианта. Първият е нов 3,6-литров битурбо V6, а вторият – именно бензиновият хибрид с възможност за зареждане от контакта.

Всъщност промените са повече, отколкото на пръв поглед ще откриете. Разликите са наистина минимални, но засягат почти всичко – решетката отпред, броните, светлините, капака над двигателя. Ще се предлагат също нови биксенонови фарове.

Стоповете отзад също са изтънени и по-модерни, а опитното око ще открие разлики в изпускателните накрайници и броните.
Активна аеродинамика в предната решетка също се появява за първи път в дебелото Porsche. Тя ще намалява разхода на гориво. Това е и основната идея на Cayenne S E-Hybrid - „първият плъгин хибрид в луксозния сегмент на кросоувърите“. Системата е същата като в Panamera и съчетава трилитров бензиновV6 и електромотор с 95 к.с. Общата мощност достига 416 к.с., въртящият момент възлиза на 590 Нм, достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 5,4 секунди и максимална скорост 243 км/ч. Според производителя максималната скорост изцяло на ток е 126 км/ч. Смеем ли се да усъмним? Надяваме се скоро да проверим сами.
Нов е и 3,6-литровият V6 с две турбини и мощност 420 к.с. Той заменя 4,8-литровия V8 с 400 коня и се предлага стандартно с 8-степенна скоростна кутия Tiptronic S. Тази версия достига трицифрена скорост след 5,1 секунди, което е с 0,4 секунди по-бързо от осемцилиндровия Cayenne S, който си отива.

Останалите версии са ви познати. Cayenne Diesel е с 3-литров турбо V6 с 262 к.с. (7,3 до 100 км/ч, 221 км/ч, 6,6 л/100 км). Cayenne S Diesel има 4,2-литров турбо V8 с 385 к.с. (5,4 до 100 км/ч, 252 км/ч, 8 л/100 км). Cayenne Turbo впряга 520 к.с. от 4,8-литровия си V8 с две турбини. Максималната скорост е 279 км/ч, а ускорението до 100 км/ч трае 4,5 секунди.

Очаквайте подробния тест в брой 114 на списание TopGear.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ