От Drag Power и KoKonja с любов: Lancia Delta Integrale

07 October 2014 14:31
От Drag Power и KoKonja с любов: Lancia Delta Integrale
Прочетете повече за:
LanciaDelta IntegraleKokonjaDrag Power

Lancia Delta Integrale. Това са три думички, предизвикващи емоционални изблици у всеки с поне малко бензин в кръвта. Излишно е да говорим за историческата тежест на този автомобил, както и за неговата харизма, която не може да се измери с конски сили и нютонметри. Именно тази харизма печели сърцето на Даниел Живков, който избира италианската легенда за свой състезателен автомобил.

Дани избира и Drag Power, и KoKonja за изпълнението на своя автомобил-мечта. Количеството работа, извършено по колата, може да видите и сами от снимките, като ние само ще назовем някои от модификациите с имената на техните компоненти. Нищо в тази Delta не е случайно.

Купето е стандартно, от - знаете каква - кола, като е оборудвано с хомологиран ролбар от Custom Cages, а подът е аеродинамично оптимизиран от специалистите от Drag Power. От KoKonja пък са се погрижи за част от сигурността и аеродинамиката. Техен е таванът например, изработен от въглерод-арамидни влакна, които са резултирали в маса от едва 3,7 кг.

Няма как да подминем щедрия дифузьор, който далеч не е само за show, а за съвсем реален go, както казват британците. Той е конструиран от въглеродни влакна, като също с карбон KoKonja заменя пластмасови детайли около фаровете и в двигателния отсек.

Двигателят? Произходът му е оригинален Lancia Delta Integrale, с работен обем 2000 куб. см, 4-цилиндров, с 16 клапана. Оттам нататък обаче е претърпял мааалка лека трансформация... Стоманеният колянов вал, кованите бутала, поръчково изработените клапани, леглата, усилените двойни пружини, олекотените повдигачи и титаниевите тарелки са може би 1/20 от специалните компоненти, вложени в машината.

Тук, разбира се, имаме и турбокомпресор, с керамични лагери и капацитет до 700 к.с., работещ със съдействието на междинен охладител. След него изгорелите газове излизат на чист въздух през титаниева изпускателна система. А, да, трансмисията. Тя е 6-степенна механична, секвенциална, със стоманен и олекотен маховик, двудисков керамичен съединител (до 900 Нм) с хидравлична лагер-помпа, раздатъчна кутия, заден диференциал, полувалове, карета, изработени от Zangerlini Italia... За да бъдем максимално точни.

И накрая, няколко думи за окачването и спирачната система. Оригиналните шенкели и носачи са заменени с тръбни такива, от състезателен автомобил гр. А, завършващи с унибали, а амортисьорите са KW Competition с компенсатори. Целият този прецизен сбор от компоненти спира благодарение на AP Racing система с 6-бутални предни и 4-бутални задни апарати. Роторите са двойновентилирани титаниеви, с керамично покритие.

Както казахме, нищо в тази Delta не е случайно. Чакаме новия сезон с нетърпение, за да гледаме това състезателно бижу в движение. И за да слушаме оглушителното му гласче.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ