Тествахме Audi A7 Sportback

17 November 2014 10:34
Тествахме Audi A7 Sportback
Прочетете повече за:
AudiA7

Ново? Какво му е новото, прилича на старото?

Дойде време за обновяването на A7 Sportback, приблизително в средата на живота на модела. Така че наистина става въпрос повече за детайли, отколкото за сериозни промени. Нека само напомним, ако сте закъснели за лекцията с моделните обозначения на Audi: A7 е луксозно четириврато купе, базирано на A6, по същия начин, както Серия 6 Гран Купе е базирана на BMW Серия 5. Осигурява супер луксозни седалки за четирима пътници и забележително просторен багажник, като в името на всичко това заменя типичната каросерия на седан за по-практичната на хечбек.

И кое му е новото?

Промените са много и забележителни със своята ненатрапчивост. Отвън са изменени решетката и броните, поставени са и новите диодни светлини на Audi, включително мигачите, които вече не просто присветват, а сякаш се плъзгат.
В интериора промените засягат инфоразвлекателната система MMI, която и без това е една от най-умело направените на пазара. Графиките ѝ са леко променени, добавена е нова чувствителна на допир повърхност като при смартфоните.

А нещо ново под кожата?

Да, по двигателите и скоростните кутии също е работено. Трансмисията CVT е сменена с по-добрата S tronic с два съединителя и планки, а по-мощните варианти ще се оборудват с 8-степенен Tiptronic.
Най-важното при двигателите е, че има нов базов дизел с 218 к.с. и името Ultra, което значи „много икономичен“. На другия край се намира обновеното S7, което получава +30 к.с. и вече може да се похвали със зрелите 450 коня. Достатъчни да запратят два тона до 100 км/ч за 4,6 секунди.

Коя ще ми препоръчате?
Балистичното дизелово оръдие с работен обем 3 литра и две турбини произвежда 320 к.с. и 650 Нм. Този вариант е по-разумен избор в реалния свят от космическия S7.
Може да го поръчате и във версията с една турбина (272 к.с. и 580 Нм). Тя идва със 7-степенна кутия S tronic, която е по-подходяща, ако решите да сменяте лично с миниатюрните планки на волана. Точно тази версия карахме ние. Двигателят е изумително силен в цялата оборотна гама – трудно е да си представим, че кой знае колко хора ще искат още една турбина в него. При магистрална скорост A7 е удивително тих. Шумът от мотористите отеква по-силно в колата от звуците на самия A7. Което е готино и приятно.

Audi обещава среден разход от 5,2 л/100 км и доста дружелюбните емисии от 136 г/км. Дори с нашето ентусиазирано натискане на десния педал трип компютърът отчете 7,4 л/100 км. С малко повече старание стойности в рамките на цифрата 6 преди запетаята са напълно възможни.

Значи това Audi е добра сделка?
Нещо такова. Audi не се опитва да придаде на A7 нелепи спортни претенции. Воланът е лек, управлението – просто, а поведението – стабилно. Движението е забележително лесно, независимо дали говорим за големия град, или за дълги извънградски преходи. Поведението е изключително дори ако го натиснете здраво в завоите, при това с изобилие от сцепление. Ако си търсите кола в класа, A7 е сериозен претендент за пай от тортата на CLS и Серия 6.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ