Тествахме Mercedes-AMG GT

23 November 2014 10:31
Тествахме Mercedes-AMG GT
Прочетете повече за:
Mercedes-BenzMercedes-AMGGT AMGSLS

О, новият AMG GT. Това не е ли SLS на половин цена?

Ако имате предвид дали се държи като евтина версия на фантастичния си предшественик, то отговорът е не. Всъщност е много по-добър в редица области.

Големи думи. Но що за кола е това?

Ами струва колкото 911. Даже в тази версия S струва колкото 911 Turbo. Представлява двуместна спортна кола с V8, разположен зад предния мост. Това значи, че се явява пряк конкурент на коли като Jag F-Type R,Corvette и Aston Vantage.

Започни от началото, моля.

В интерес на истината, голяма част от GT наистина е наследник на SLS. Централната част от алуминиевата каросерия е пряко свързана с тази при SLS. Почти цялата каросерия е от лекия метал, което помага за запазването на теглото.

Предното окачване също е от SLS, макар задницата да е съвсем различна. Широчината е същата като при SLS (определено се усеща широка), но дължината е по-малка независимо дали говорим за цялата кола, или за междуосието. Благодарение на приличащата на хечбек каросерия в багажника влиза много багаж.

Разбира се, външният вид е напълно променен, гълуинг вратите са заменени от нормални, което също намалява тегло. Макар да харесваме дизайна на вдигащите се нагоре, трябва да признаем, че бяха доста неудобни за употреба. Така е постигнато тегло от 1570 кг, което е с около 100 по-малко от алуминиевия Jag F-Type R и 911 Turbo с неговото двойно предаване.

А двигателят?

Турбинираният V8 има работен обем от четири литра и е невероятно харизматичен. От тези 4000 кубика версията S вади 510 к.с. Базовото GT има 462 к.с.

Вярно е, че под 3500 об/мин има чувствителна дупка и оборотите умират разочароващо рано (при 7000 об/мин). Това се дължи на турбото. Важното е, че между двете числа двигателят отговаря на педала на газта епично рязко.

Звученето му е като на всеки уважаващ себе си двигател AMG – с тежък баритонов тембър. Не е досаден. Стига да не сте натиснали бутона за отварянето на допълнителните клапи в изпускателната система, осемте цилиндъра ще пощадят прозорците на повечето къщи в квартала. За сравнение осемцилиндровата версия на Jag е удивително нескромна, ако ви се наложи да напуснете собствената си улица рано сутрин например.

Техниката на AMG заслужава да ѝ обърнете известно внимание. Двете турбини са пъхнати вътре в буквата V, точно под капака, така че входящите глави на цилиндрите са отгоре. Това прави целия двигател по-компактен. Има и система за сухо мазане, която помага при резки завои. И понеже агрегатът е съвсем малък, са могли да го дръпнат назад и отвъд центъра на предните колела. Което се отразява чудесно на поведението на колата.

Освен това скоростната кутия е поставена на задния мост, което значи, че като цяло задницата е по-натоварена. Резултатът – убийствено добро сцепление на излизане от завоите.

Още нещо умно?

Много неща. Освен всичко друго има опционални адаптивни маншони на двигателя отпред и скоростната кутия отзад. Приличат на адаптивното окачване, което е стандартно при S. Втвърдяват се, когато има опасност тези сериозни тежести (двигателят и скоростната кутия съставляват близо 25% от теглото на колата) да се разклатят и да се отразят на стабилността. Но остават меки, когато карате спокойно.

Така и не успях да карам колата без тях, но се убедих, че имат сериозен ефект върху стабилността и GT S се усеща много спокоен при всякакви промени в посоката.

Електронният диференциал е нова мода. Изглежда, в AMG са свършили отлично работата си по настройката му. Заключва се в най-подходящия момент при атаката на кривата, така че може да се концентрирате върху волана за излизането от нея.

Срещу доплащане се предлагат и карбо-керамични спирачки. Не бих ги препоръчал, освен ако нямате комплекс за малоценност или не смятате да прекарвате наистина много време на писта. Вбесяващо резки са при фино докосване на педала.

А какво ще кажеш за шасито?

GT S реагира много бързо и те информира достатъчно нежно, преди наистина ситуацията да стане крайна. Много по-лесен е за контролиране при пързаляне, спрямо SLS.

Освен това е възможно да правите всякакви безумни неща, докато ESP е в режим Sport, вместо да се правите на „умел или мъртъв“ при изключен ESP.

Да разбираме, че е бърза?

О, да! AMG говори за 3,8 секунди до 100 км/ч – много, много бърза. Покъртителният въртящ момент в средни обороти означава, че на двигателя дори не му пука особено на коя предавка сте. Което е чудесно, защото ще усетите покъртително забавяне, ако сменяте едва в червения сектор. На пътя рядко ще натискате педала на газта до долу, тъй като 160 км/ч се случват след едва няколко тупкания на сърцето ви.

Звучи като хапеща спортна кола?

Наистина е бърза спортна кола, но AMG стига дори по-далече в изказванията си, като твърди, че GT е подходяща за всекидневието машина. Подходяща за какво? Окачването, дори да не сте поръчали по-твърдия вариант, разтърсва бъбреците брутално при всяко несъвършенство на пътната мрежа. И това в режим comfort.

Едно от достойнствана на Porsche (странно, но факт) е начинът, по който се държи задвижващият тракт при ниска скорост. При същите обстоятелства AMG изглежда лишен от обноски. При лоши пътни настилки шумът е сатанински, което е жалко, защото се налага да усилвате твърде много фантастичната (но опционална) аудио система Burmester.

Интериорът изглежда приятен, така ли е?

Напълно. Седалките осигуряват забележителна подкрепа в завои, настройват се във всички посоки, а позицията им осигурява отлична видимост. Това са основните неща – те са супер. Освен това качеството на сглобката е изумително, както и изборът на материали.

Приоритетите на спортния живот са очевидни. Около скоростния лост няма празно място от бутони за настройка на окачването, изпускателните клапи, електронната стабилизираща програма и скоростната кутия.

За да не се натрупват твърде много бутони, странични детайли като аудио системата се управляват от чувствителния на допир екран или с гласови команди.

Значи въпреки името това е по-скоро спортна кола, отколкото такава за дълги преходи?

Абсолютно. В AMG са се чувствали задължени да докажат, че (въпреки всякакви грозни превъплъщения с буквите G, GL и ML в името) есенцията на това, което правят, живее в близка до състезателните машини кола. Това е флагманът на AMG, витрината, блестяща до последния детайл.



Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ