Тествахме BMW i8

14 December 2014 12:31
Тествахме BMW i8
Прочетете повече за:
BMWi8BMW i8

Текст: Иван Войков

И какво, и на живо ли прилича летяща чиния?

И още как, космическите детайли дори повече бият на очи, когато можеш да ги разгледаш отблизо и да промениш ракурса. Само три дни преди да седна зад волана на i8 превеждах текста на Чарли Търнър и Том Форд и се сблъсках с налудничавото описание на спускащите се отзад колони. Трябва да гледате снимка на колата в ракурс ¾, за да установите, че те изкуствено я разширяват. Инженерите на BMW потвърдиха предположенията ни – тези кошмарни за превеждане „летящи колони“ нямат никаква аеродинамична функция. Но колко футуристичен вид ѝ придават само...

Чакай, чакай, значи по тази кола има нещо, което не е подчинено на прагматизма?

О, вероятно има много такива неща, включително задните седалки, но всичко изглежда зашеметяващо качествено и на място. Ако търсим нещо истински непрактично, бих посочил вратите – когато са отворени от нишите им изпада всичко, а ако сте паркирали близо до ограда или друга кола, няма да успеете да излезете. И все пак не бих ги сменил с обикновени, защото са страхотни.

Заглеждат ли я много?

Да, категорично. И то не само млади хора. Дори възрастните сякаш са по-учудени, защото оценяват и липсата на шум от двигател.

Но някой каза, че трицилиндровият отзад гърми и трещи като фурия?

И да, и не. Истината е, че зависи какво искаш, и това е добре. Ако сте на режима по подразбиране (Comfort), може дори да не усетите включването на трицилиндровия мотор в действие. Това е идеално за града, може би и за спокойно круизване по междуградски път. Поискате ли от i8 да покаже спортната си страна, обаче, чудото отзад трещи и гъргори сякаш е с поне двойно повече цилиндри. Нищо чудно, че трицилиндровата болест обхваща все повече производители, а мощностите на нечетния брой цилиндри растат главоломно. Този 1,5-литров приятел тук е просто брутално хищен. Няма дупка в тягата в нито един момент, включително мига, в който минавате от електрическа на хибридна тяга.

И как така?

Хитростта е в това, че BMW вкарва в действие хипер стартер, който в рамките на секунда добавя 120 Нм. Тази секунда е моментът, в който трицилиндровият двигател влиза в играта със своите 231 к.с., а електромоторът отпред (със 131 к.с.) минава от първа на втора предавка. Хитро и сложно, но на практика шофьорът не разбира нищо от това, освен, че колата е адски бърза във всеки момент.

Да, но хибридите са много тежки и спирачките действат странно заради възстановяването на енергията.

Нищо подобно. Този хибрид тежи малко под тон и половина и има убийствено нисък център на тежестта. Сигурно ще се намери някой вагабонт, който да успее да дрифти с него, но трябва да имаш писта и доста самочувствие, за да подложиш i8 на такива детинщини. Лично според мен тя доставя достатъчно удоволствие с изобилието от сцепление, така че е тъпо да търсиш още в липсата му. А що се отнася до регенеративните спирачки – може да се каже само едно – няма да усетите, че ви крадат киловати, за да зареждат батериите. Захапват брилянтно, без да е брутално. Просто са отлично калибрирани.

Повече подробности и инфо ще намерите на страниците на брой 119 на списание TopGear България – последния за 2014 г. Търсете го на пазара от сряда, 17 декември!

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ