Тествахме BMW R nineT

06 January 2015 10:24
Тествахме BMW R nineT
Прочетете повече за:
R nineTBMWMotorrad

Текст: Иван Монев
Фотография: Ивелин Солаков

Директно от гаража за дръжките: може и още как. BMW са изгорили много калории в умуване как серийният R nineT да бъде... най-малко сериен, поне що се отнася до визията. Стига да имате нужното желание - каквото определено ще имате, ако сте решили да придобивате този мотоциклет, - може да го специфицирате така, че и от BMW да не го познаят. Почти. Което е яко, но не и особено учудващо, имайки предвид колко добри са баварците в убеждаването на клиента към превеждане на плюсов кеш към базовата цена на своите продукти.

R nineT обаче, без да преувеличавам, е мотоциклет-мечта. В момента, в който го видите на живо, имаме-и-такова-за-още-хикс-евро-пари, подходът на баварците отива по дяволите. Класически вид, въздушно-маслен боксер, карданно задвижване, алуминиев ръчно полиран резервоар, фар с истинско стъкло и черни колела със спици. Последните във вълнуващ еклектичен контраст с предната 320-милиметровата радиална Brembo система и златната вилка, взета от поточната линия на пистарката S 1000 RR. Така че не се заблуждавайте, R nineT далеч не е сглобен с части от музея. Точно обратното.

Към усещането върху мотора обаче. Боксерът пали с вулгарно напречно-хоризонтално разтърсване, пращайки машината вдясно - начален импулс, който не спирам да провокирам със съответната китка при всяка статична светофарна ситуация. И който не, не пречи на карането по никакъв начин.

R nineT се усеща като живо същество. Ускорението е мощно, без да бъде плашещо, масивният въртящ момент позволява каране на предавка по избор, но аз не спирам да ги редя, не на последно място и за да слушам титаниевия Acrapovic. Учудващо за мен е, че въпреки класическия си кафе-рейсърски тип, този мотор се усеща по-стабилен при високи скорости от S 1000 R. Освен това nineT е и по-дружелюбен за каране от хилядарката - често наричана single R; S 1000 RR - double R - с по-мек и биологичен като усещане хидравличен съединител, по-хомогенен като отговаряне на командите. Ниският център на тежестта на боксера и по-ниската седлова позиция - около 785 мм - също са сладка част от характера на класика, която ви уверява с всеки изписан завой.

Въпреки че масата на машината е изнесена напред и надолу, нещо, което се усеща най-вече при спиране, и че задницата си позволява приплъзване при провокация, то остава от сигурната страна. R nineT определено е пуристки мотоциклет за забавления. Усеща се като продължение на тялото, с животински леко саможив характер, с блажено ръмжащ двигател, игрива задница и препратки към славното минало. Хмм, черти, които съм срещал и някъде другаде. Колкото и да е странно, по някакъв начин R nineT ми напомня на един друг блажено прекрасен роудстър. Jag F.

 

ТТ данни

1170 куб. см, 2-цил., въздушно охлаждане, 110 к.с., 119 Нм, 5,8 л/100 км, n/a г/км CO2, 0-100 км/ч за 3,6 сек, над 200 км/ч, 222 кг, 28 900 лв.

 

Оценка

9/10

 

Конкурент

Harley-Davidson 1200 Custom

 

Присъдата

Мотоциклет с характер, по-силен дори и от неговия боксер. Ако търсите дискретност обаче, търсете я другаде

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ