Тествахме Bentley Continental GT3-R

14 March 2015 12:30
Тествахме Bentley Continental GT3-R
Прочетете повече за:
BentleyContinental GT

Какво е това?

Continental GT3-R пристига като шосейна версия на изключителния пистов състезателен модел на Bentley. Състезател, който миналата година донесе в сериите Blancpain първа победа на Bentley на „Силвърстоун“ от 84 години.

Значи излиза, че Bentley вади продукт срещу Porsche 911 GT3 и Ferrari 458 Speciale?

Не съвсем. Вижте, колата в клас GT3 използва 4-литровия битурбо V8, който е достатъчен за 600 к.с. Те се изпращат към задните колела през въглероден карданен вал, като преди това се смилат през 6-степенна последователно наредена скоростна кутия Xtrac. Няма вал за предните колела, което олекотява цялата конструкция, а вратите тежат смехотворните 7 кг в сравнение с 57 в серийния модел. Цялата кола е едва 1295 кг.

А шосейната версия?
Новото GT3-R наистина е със 100 кг по-леко от нормалната серийна кола, но все още това са колосалните 2195 кг, което е грубо колкото Ferrari 458 и един Caterham Seven. Благодарение на турбините двигателят е подсилен до 580 к.с. и фамозните 700 Нм при 1700 об/мин. По-важното е, че 8-степенната автоматична скоростна кутия на ZF е преработена и се е сдобила с по-къси предавки, така че ускорението до 100 км/ч отнема 3,8 секунди, а максималната скорост е 274 км/ч. В случай че нямате частна писта, това би могло да ви вкара в регистрите на полицейските служби, но при положение че си купувате тази кола, вероятно имате писта.

Какво друго е ново?
GT3-R е първото Conti, което се сдобива със система за векторно разпределение на въртящия момент към задните колела. Преработен е и софтуерът, който управлява режимите на движение. Нова е и изцяло титаниевата изпускателна система. Тя отговаря за седем от стоте стопени килограма и за гръмотевичния грохот. Добавете специалния цвят на купето, зелените ленти, които добавят поне 30 к.с., отворите за охлаждане, дифузьора от въглеродни нишки и огромното задно крило, за да е пълна картинката.

И след всичко това още ли се носи достолепно като Bentley?
Десният крак ще ви сърби да натискате педала при всяка права, но като цяло първоначалните впечатления са за спокойно возило. Въпреки това и въпреки наличието на 21-инчови джанти с обути гуми с размер 275/35 ZR на тях, все пак имате силата да нагъвате цели акри асфалт. Въздушното окачване на Conti е настроено за писта, но това не пречи на всекидневния комфорт.

А вътре?

Хм, ами... Изключителните олекотени седалки са върховни, прецизно изрязаната Алкантара – също. Дори апликацията от въглеродни нишки на таблото. Но защо им трябваше да изливат цялото останало им количество зелена боя по ръбовете на седалките и в целия интериор?

А какво става, когато наистина не можеш да удържиш десния си крак?
Ускорението и спирането са наистина изключителни. За първото разбрахте, а второто се ръководи от въглеродно-керамични спирачки. Дисковете отпред имат диаметър 420 мм, а отзад – 356 мм. В апаратите работят 8-бутални механизми. Сякаш има наносекунда на замисляне, преди мощността да запрати тези 2,2-тона напред, но от там нататък скоростта е просто разтърсваща.
Чудовищното за спортен автомобил тегло те ограничава сериозно при забавлението в завой, но все пак сцеплението е много повече, отколкото очаквате. Воланът също не е особено чувствителен, а на шасито му липсва връзката с пътя. И все пак Bentley няма да срещне каквито и да е затруднения да продаде предвидената серия от 300 броя, всеки от които на цена около 650 000 лв.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ