Тествахме Opel Corsa OPC

22 April 2015 11:04
Тествахме Opel Corsa OPC
Прочетете повече за:
OpelCorsaOPC

Какво е това?

Новото оръжие на Opel в субкомпактния нажежен клас. Дълго чакахме наточената версия OPC и търпението ни бе възнаградено. Количката с мила външност и дяволски характер е дълга точно 4,02 метра. Задвижващи са предните колела през 6-степенна механична (ура!) скоростна кутия. 

Значи е от старата школа горещи хечове?

И да, и не. Малкият 1,6-литров двигател издава тенденциите към намаляване на работния обем, а турбината му позволява да се развихри до 207 к.с. и 280 Нм, като в същото време харчи доста успокоителните за всекидневния живот 7,5 л/100 км. Сцеплението с пътната настилка разчита на механична многодискова блокировка на диференциала, което ни кефи и е нещо, което се усеща при спортно управление. Също както и мощната спирачна система Brembo.Окачванетое с новаторска технология FSD (Frequency Selective Damping), която дава възможност за адаптация на работата на амортисьорите към честотата на колебанията на каросерията на автомобила. С други думи, щом corsa OPC усети лоши пътища, веднага адаптира окачването, и обратното.

Значи се опитва да бъде едновременно спортен и комфортен?

Не съвсем. На борда има достатъчно комфортни глезотии, така че да не се чувствате като пилот на карт. Включително отопление на волана, камера за паркиране на заден ход и инфоразвлекателна система IntelliLink. И все пак не забравяйте, че това е кола, въртяла обиколки на „Ринга“, преди да стигне до нашите ръце. 

Какво друго е ново?

Почитателите на интегрираността между личния смартфон и колата ще одобрят IntelliLink, включваща седеминчов чувствителен на докосване цветен дисплей и приложения като BringGo, Stitcher и Tune-In. Впечатление правят седалките Recaro с тапицерии Morrocana, което звучи екзотично, но всъщност е удобно.

Серийно колата идва със 17-инчови специални за модела джанти, но допълнителният пакет Performance ги превръща в 18-инчови. Синьото лаково покритие, което виждате на снимките, също е специално за модела.

И колко ще ми струва това?

Базовото OPC (което съвсем не е базова кола) идва срещу 38 490 лв. Алтернативите, както знаем, не са малко и се простират от драматичното MINI Cooper S през френските Renault Clio R.S. и Peugeot 208 GTI до малко или повече германските Ford Fiesta ST, VW Polo GTI и Seat Ibiza Cupra. Което поставя Corsa OPC в сериозна, но не и непреодолима конкуренция.

 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ