Тествахме Range Rover Sport SVR

02 May 2015 10:30
Тествахме Range Rover Sport SVR
Прочетете повече за:
Range Rover SportSVR

Звучи ли буреносно?
Категорично. Тръбният квартет в задната броня на SVR - а и самата 5-литрова буца отпред ​- издава звук като от отвъдното. Сякаш 298-те г/км CO2 излизат, като бесни горили, с ревове и трясъци.

Върви ли SVR както звучи?
Ами, редно е да кажем, че RRS SVR тежи с над 600 кг повече от Jag F-Type R Coupe, който ползва абсолютни същия мотор. И същевременно успява да отлепи до сто за 4,7 сек или с едва 0,5 сек по-бавно от спортното купе. Максималната скорост пък е ограничена на 260 км/ч. Тоест, да, върви.

Не се ли поклаща повечко?
Повечко от BMW X5 M, да, определено, но въпреки това системата за контрол на каросерията запазва ситуацията под контрол. Важно е да се отбележи и че двете коли ползват различен тип окачвания - BMW разчита на активни хидравлични амортисьори, докато Range вози на въздушни възглавници. Първите са по-удачни за спорно каране, докато пневматиката позволява променлив клиренс, несравним комфорт при спокойно каране и не на последно място, по-сериозни офроуд възможности. SVR е справя подобаващо и със завоите.

Не е ли тежък?
Теглото на колата започва от 2335 кг., като може да нарасне в зависимост от допълнителното оборудване. Така че ако според вас 2335 кг. са много - да, тежка е. Ако обаче смятате, че 2335 кг не са много - значи не е.

Спира ли?
Системата е Brembo, с щедри 380-ки отпред и 365-ички отзад, като отпред ги хапят шестбутални апарати. Спира. Ако го карате на писта, добре е да поръчате опционалните керамични пици.

Цвят?
Сивият е скучен, но ако не искате да правите впечатление, е добър вариант, Въпреки, че SVR не е от най-дискретните превозни средства. Особено що се отнася до шума. Estoril Blue е по-якия вариант (другата кола на снимките), но ако искате да подчертаете специалността на RRS SVR както трябва, бялото е вашият цвят.

Колко струва?
Базовата цена на RRS SVR започва от 248 000 лв, като тестовият автомобил, който виждате на снимките (сивият), струва 280 хил.

Колко харчи?
Колкото си иска. Не очаквайте от една 5-литрова компресорна машина, вградена в 2,3-тонен автомобил, да щади джоба ви. Заводският разход е 12,8 литра, но стойности от 25-30 са напълно постижими. Не ви харесва? Вземете си 306-конния дизел, който е напълно адекватен, разполага със 700 Нм и е значително по-икономически изгоден.

Харесва ли ни?
И още как. Да, 306-конния дизел за 145 хил. е на напълно достатъчен и... я стига! Звукът и начинът по който RRS SVR тръгва е абсолютна наслада, без да са направени компромиси с проходимостта – Terrain Response e налична, както и бутонът за усилване звука на четирите тръби. Получавате дяволски бърз SUV, който обаче не се плаши и от калта.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ