10 години и 20 страхотни коли (Част II)

22 March 2020 07:39
10 години и 20 страхотни коли (Част II)
10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)10 години и 20 страхотни коли (Част II)
В тази селекция ви представяме 20 от най-добрите коли за изминалото десетилетие. Списъкът не е изчерпателен, повечето от тях са ни добре познати, но нека все пак да отдадем своята почит на тези невероятни автомобили, които завинаги ще останат в историята.

Lotus Exige V6

Когато се появи на пазара, Exige V6 беше пряк конкурент на бързите купета Porsche 718 Cayman и Audi TT RS. Моделът дебютира с 3,5-литров турбо V6 агрегат, което беше голяма стъпка напред в представянето му. Агресивният външен вид и модернизираното окачване, успяха да превърнат Exige в миниатюрна версия на истинска суперкола, която разполага с брилянтно управление и чудовищно ускорение. За жалост, не всичко в модела беше толкова прекрасно, колкото неговото поведение. Липсата на каквато и да e практичност, ниското качество на изработката на интериора и високата цена, веднага направиха неприятно впечатление на купувачите, но за щастие, неизмеримото удоволствие от шофирането успя да компенсира всичко това.

Mercedes SLS Black Series

Перфектната представителна извадка за „груба сила“. Модерните спортни коли често биват критикувани, че са твърде широки, твърде груби и недодялани. SLS Black Series също попада в тази категория. Защо тогава го определяме като един от най-добрите? Защото той разполага с най-важното качество, което може да притежава един истински спортен автомобил – характер. При това в големи количества и доста буен.

BMW 1 Series M

Можем да кажем, че BMW 1 М има криза на идентичността, поне по отношение на визията му. Добрите новини са, че под този предизвикателен външен вид се крие най-семплия и фокусиран М-автомобил на последното десетилетие. Моделът разполага с шестцилиндров редови турбо агрегат с 335 к.с. и шестстепенна ръчна скоростна кутия, допълнена от М диференциал с ограничено приплъзване. Какво повече може да искаме?

Alpine A110

Alpine A110 доказва, че е много по-забавно да си „играем“ с лека, умерено мощна и много добре изпипана кола, отколкото с който и да е от свръхмощните, но тежки и масивни спортни автомобили. A110 се предлага в няколко варианта, като през 2019 г. версията S получи нови придобивки, които правят характера му още по-агресивен.

Porsche Taycan

Porsche успя да си спечели правото на най-сериозен съперник на Tesla при създаването на динамичен и бърз електромобил, който да може да се произвежда в голяма серия. Това стана факт с премиерата на електрическия Taycan, който отново ни напомни, че ако трябва да разчитаме някой да си свърши работата като хората, това определено е Porsche.

Bugatti Chiron 300

Bugatti тихичко ревизираха, прекроиха и реконструираха Chiron, за да може да достигне заветната си цел – 300 мили в час или 482 км/ч. Докато другите производители на хиперколи спориха и се хвалиха, Bugatti просто го направи. Това постижение стана възможно след 6-месечна съвместна работа на инженери от Bugatti, Michelin и Dallara. „Най-голямото предизвикателство беше цялостният проект да се получи успешен – обясни шефът на дизайна на екстериора в Bugatti Франк Хейл. – Не става въпрос само за промените в дизайна, в аеродинамиката, двигателя или гумите. Просто трябваше всичко да се напасне и да проработи като един цялостен автомобил.”

Ariel Nomad

Сигурно сте озадачени от този избор, но както забелязвате, по нашите критерии не е достатъчно да си само бърз. Истинското величие идва от мисленето по различен начин, изобретателността, страстта и отдадеността. Резултатът е „гола“ офроуд машина, която поражда усмивки с невероятно бърз темп.

Volkswagen Up

UP е чудесно измислен малък автомобил, който е съвременно отражение на идеята за голямо пространство в малки размери. Моделът успява да бъде по-малък от Fiat Panda, но има по-голям багажник. Мъникът е с абсолютно точните размери за града, добре изработен и евтин. Интересен факт е, че тази малка кола е в състояние да побере човек с височина до 193 см. без никакви проблеми.

Porsche 911 GT3 Touring

Каква е разликата между това и GT3? Премахнат е обикновеният фиксиран спойлер от GT3 и е заменен с малка показваща се платформа. Освен това, разбира се, емблемата гласи GT3 Touring. Няма избор от скоростни кутии, само 6-степенна механична. Салонът е класически – само кожа и плат, без спортната алкантара. Не може да си поръчате и Clubsport пакета, което включва пожарогасител и ролбар. Всички други опции са същите като при нормалното GT3, което е наистина прекрасно.

Koenigsegg Regera

Цифрите не разказват цялата история, но когато конските сили са 1479, въртящият момент е 1986 Нм и максималната скорост е 402 км/ч., лесно можем да си представим какво по-точно представлява Regera. Хиперавтомобилът комбинира мощен би-турбо V8 агрегат с три електромотора и батерия от ново поколение. Революционната технология Koenigsegg Direct Drive премахва традиционната скоростна кутия от уравнението, което прави колата по-лека и ефикасна.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ