Репортаж: Какво се случва с тестовете на F1

Човекът на TopGear Кирил Върбанов следи отблизо странните болиди и новите пилоти, за да разкодира всичко най-важно от еднообразните и досадни тестови обиколки.

Новини

| 31 Януари 2014

1/38

Добра среща на всички, които чакаха с нетърпение предсезонните тестове във Формула 1 на пистата „Херес“. И докато зимата е сковала България, в Испания е далеч над нулата, което позволява на отборите да разгърнат потенциала си. ОК, не всички тимове, но за това след малко. В журналистическата зала на пистата TopGear има специален приятел, който направи интересни наблюдения за вас. Всичко по реда си...

Големите събития преди първите тестови метри бяха две: дизайнът на носовете на болидите и звукът на новите шестцилиндрови турбо двигатели. По тема №1 повечето сме единодушни: топ отборите са сътворили приличен дизайн, докато останалите са на тема „Придатъкът на джентълмена“ – културния израз за фалическата форма на последните 20 см от носовете на болидите. Джеймс Алисън от Ferrari обаче споделя, че формата на носовете няма да има решаващо значение за аеродинамичното представяне на колите.

Следва Звукът. С главно З. Неизбежно е при промяна да има несъгласие, но по-голямата част от феновете харесват новата V6 турбо симфония. Някои определиха двигателя на Ferrari като съвкупност от музикални инструменти в добрия смисъл на думата, докато за двигателя на Renault се чуха епитети, оприличаващи го на „високооборотна прахосмукачка“. В TopGear си запазваме правото на оценка за по-късно по простата причина, че тестовете се намират в много ранен етап и всичко може да се промени.

Иначе, птичката от пистата изчурулика, че новите двигатели в момента не са на пълни обороти и звуците, които трещят на „Херес“, са на максимум 75% от възможностите. Разбира се, има много смисъл в това, защото в момента всички стъпват в минна зона. Впечатление прави двигателят на Ferrari, който определено е най-шумният от всички, с особено гладко и плавно звучене при сваляне на предавки, за разлика от всички останали отбори. Още не е ясно какво точно може да значи това, но слуховете от падока са, че Mercedes и Ferrari са с равен старт, докато Renault не могат да се похвалят с тестови километри.

Френският производител има огромен опит и много титли, за да потриваме ръце злорадо над проблемите, които го съпътстват от началото на тестовете. Всички тимове, захранвани от агрегати на Renault, имаха и продължават да имат сериозни проблеми с издръжливостта на двигателите, които често пушеха по пистата. Драмите са свързани със сложността на новите ERS компоненти и прилежащите им части, според официалния отговор от Renault. При Red Bull в частност със сигурност има и проблеми с охлаждането на въпросните компоненти, като нашият пратеник е чул дори пробиване на метал с бормашина, последвано от опит да пуснат болида на пистата. На втория ден от тестовете дизайнерът Ейдриън Нюи и отборният шеф Кристиан Хорнер са напуснали „Херес“ с каменни лица обратно към базата в Милтън Кийнс, за да търсят решение. Оптимистите казват, че в края на всеки тунел има светлина.

Отлично впечатление направи новакът във Формула 1 Кевин Магнусен, който оглави таблиците с класирането през третия ден. Правят впечатление и иновативните елементи на задното окачване на Макларън, които имаха доста успешни километри, задвижвани от двигател Mercedes. Паралелно с това британският тим обяви новия си състезателен директор: Ерик Булие от Lotus.

Дебют направи и Фелипе Маса, само че за новия си отбор Williams. Бразилецът сподели, че новите болиди се карат по напълно различен начин. На 180 градуса от острова на спокойствието пък беше интервюто на Фернандо Алонсо, който заяви, че всичко е като преди и че се наслаждава на това да е обратно в играта след зимната пауза. Люис Хамилтън е с положителни впечатления от новите съставки на Pirelli, които според него са по-твърди и по-издръжливи от преди.

Четем иронични коментари от отбора на Lotus, които комуникират от базата си в Енстоун и пропускат първия тест. Тяхната версия на носа на болида прилича на вилица, но все още не е ясно дали ще изядат конкурентите си за закуска.

На финала: Камуи Кобаяши е обратно във Формула 1 с отбора на Caterham, като успя да направи изпреварване още в първата си обиколка на четвъртия тестов ден.

Приятно тестване и не забравяйте, че лицата на TopGear се завръщат през месец март по БНТ 2 за коментара на сезон 2014 във Формула 1.

 

Текст: Кирил Върбанов

Коментари добави коментар »

#1

явяявя

31.01.2014 | 14:56

Пак ли ще гледаме по БНТ2 на запис формулата?

 

#2

Станимир

31.01.2014 | 23:29

Който хваща Film+ HD, ще го гледа на живо. Че и с български коментар.

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 09 Десет неща, които научихме този месец - Demon тероризира света с 850 к.с., McLaren F1 се завръща, OMV пуска нов бензин, говорим си за рали "България", за Porsche, Ruf, AMG, Alfa, Audi и други
  • 57 Мартин Чой - ексклузивно интервю за TopGear България и тежкото 24-часово състезание на Льо Ман
  • 61 Най-великия SUV в света
  • 80 Ferrari FXXK - Крис Харис взима едно и му дава газ на пистата
  • 90 Giulia - обиколка на честта за динамичната италианка срещу най-отявлените и съперници
  • 98 Fittipaldi EF7 - двукратен F1 шампион създава перфектната пистова суперкола
  • 104 10 Години TopGear в снимки
  • Тестове
  • 24 Citroen Jumpy Spacetourer - идеален за превоз на повече хора на дълги разстояния
  • 26 BMW Electric Now Tour 2017 - караме бъдещето на BMW с хибридна и електрическа моторизация
  • 30 Караме електричките в гамата и на VW под формата на четири "хладилника"
  • 36 Suzuki Swift - хай-тех играчка за без пари
  • 37 Nissan Micra M - метаморфоза на един градски боец
  • 38 Dacia Sandero Stepenway - смесваме приключенската румънка с тъппата и автомобилите от Баха 500 Румъния
  • 40 SUV гамата на Ford на едно място, в еднакви предизвикателства
  • 44 Mazda CX-5 Sport Nav AWD - още една добра кола от Mazda
  • 46 Ferrari GTC4 Lusso T - фамилната кола на Ferrari с разумен двигател
  • 49 Nissan X-Trail - SUV-ът е с нов, по-голям двигател и още по-успешно премахва ограниченията
  • 50 BMW M240i xDrive - уличният биткаджия
  • 51 BMW 640d Gran Coupe
  • Гараж
  • 121 BMW 530d xDrive Luxury - проверяваме дали G30 става за превозване на малки пилоти и тяхната екипировка
  • 120 Nissan Micra излиза срещу Citroen C3
  • 122 Продължаваме да пътешестваме с VW Caravelle

Препоръчваме ви!