Toyota Prius C
Произвеждан между 2012 и 2019 г., Toyota Prius C е замислен като първа стъпка към създаването на цяло семейство модели Prius, което да включва познатия седан и по-голямото комби Prius V. Преди Toyota да започне масово да хибридизира съществуващите си модели, идеята на семейството Prius е била да привлече млади купувачи. Моделът от 2016 г. е стартирал на цена от 19 560 долара и се е предлагал в четири нива на оборудване, наречени просто One, Two, Three и Four, както и в специална версия Persona Series, насочена към младежката аудитория. Автомобилът постига среден разход от 4.7 л/100 км, като в градски условия той е 4.4 л/100 км, а на магистрала достига 5.1 л/100 км.
Hyundai Sonata Hybrid
Със своя 2.0-литров четирицилиндров двигател и един електромотор, Hyundai Sonata Hybrid Blue модел 2023 г. разполага със 192 к.с. и постига отличен разход от 4.7 л/100 км в града и 4.35 л/100 км на магистрала. Това го прави универсален автомобил както за градски условия, така и за дълги пътувания. С пълен резервоар може да измине почти 1130 км, а годишните разходи за гориво в САЩ са оценени на около 850 долара.
Този Hyundai Sonata Hybrid е към края на своето поколение, представено през 2020 г. и с фейслифт през 2024 г., и е сериозен конкурент на хибридните Honda Accord и Toyota Camry. Базовата цена на модела от 2023 г. е била 28 450 долара, като той постига среден разход от 4.5 л/100 км. За сравнение, актуалният модел започва от 29 050 долара и е малко по-малко икономичен със среден разход от 4.6 л/100 км. Това дава възможност за сериозна икономия при избор на почти нов автомобил от предходната година.
Toyota Camry Hybrid модел 2024 г.
Toyota Camry Hybrid модел 2024 г. също се нарежда сред най-икономичните автомобили в своя клас. Той предлага среден разход на гориво от 4.5 л/100 км, което го прави изключително ефективен избор.
Toyota Camry Hybrid модел 2024 г.
Освен Prius, вероятно няма по-желан хибриден автомобил от Toyota Camry Hybrid, чиято икономичност е добре позната. Модел 2024 г. използва утвърдения 2.5-литров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, като системната мощност достига 208 к.с. Комбинираният разход на гориво е впечатляващите 4.5 л/100 км за ниво на оборудване LE (4.6 л/100 км в града и 4.4 л/100 км извън града). Възможността за движение изцяло на ток при ниски градски скорости помага годишните разходи за гориво да се задържат в диапазона 850–1000 долара в зависимост от оборудването.
Като последен представител на своето поколение, Toyota Camry Hybrid модел 2024 г. стартира с препоръчителна цена от 28 855 долара за базовото ниво на оборудване LE. Автомобилът остава търсен хибрид, въпреки че предпочитанията на купувачите се насочват към компактни кросоувъри и SUV модели. Цената му е само с 2000 долара по-висока от тази на конвенционалната версия с двигател с вътрешно горене. Това дава възможност на купувачите да спестят над 3500 долара от разходи за гориво за пет години експлоатация, запазвайки същевременно прословутата надеждност на Camry.
Toyota Corolla Hybrid модел 2022 г.
Със среден разход на гориво от 4.5 л/100 км, Toyota Corolla Hybrid модел 2022 г. е изключително икономичен избор. Препоръчителната цена на дребно за нов автомобил е била 24 050 долара, а средната цена на употребяваните екземпляри днес е около 18 762 долара. Това е последната година с този дизайн преди фейслифта от 2023 г. За сравнение, модел 2026 г. с идентично оборудване се очаква да струва 24 575 долара, като актуалните версии на Corolla Hybrid предлагат и опция за задвижване на четирите колела. Пакетът системи за безопасност Toyota Safety Sense 2.0 е стандартен за модела от 2022 г., както и гумите с ниско съпротивление при търкаляне за постигане на още по-икономично шофиране.
Honda Insight модел 2022 г.
Моделът на Honda от 2022 г. също се отличава с отлична ефективност, постигайки комбиниран разход на гориво от 4.5 л/100 км.
Honda Insight е едно от имената с най-дълга история в света на хибридите и същевременно една от най-добре пазените тайни в сегмента. В последното си поколение моделът представляваше седан с четири врати, който се конкурираше с Toyota Prius. Той използваше 1,5-литрова хибридна система, работеща по цикъла на Аткинсън, която беше усъвършенствана в модели като Civic Hybrid и Accord Hybrid.
Задвижването осигуряваше икономична мощност от 151 к.с., като разходът на гориво беше оптимизиран за градски условия – между 4,3 и 4,6 л/100 км в града спрямо 4,8 до 5,2 л/100 км извънградско, в зависимост от нивото на оборудване. Това водеше до годишен разход за гориво между 850 и 950 долара.
Средна цена на употребяван модел 2022 г.: 20 792 долара
Модел 2022 г. отбеляза края на 22-годишната история на Honda Insight, който в по-ранен формат беше първият хибриден автомобил, появил се на американския пазар. Като нов, моделът от 2022 г. стартираше от цена 25 210 долара. С него Honda изглеждаше, че най-накрая е намерила правилната формула за хибриден автомобил, предлагайки премиум интериор и режими на шофиране, фокусирани върху икономията (EV/Econ/Sport).
Въпреки това, компанията взе решение да не продължава развитието на Insight, а да се съсредоточи върху модели с по-силно пазарно присъствие и по-разпознаваеми имена като Accord и Civic.
Първото поколение: Honda Insight от 2000 г.
За сравнение, първото поколение на модела от 2000 г. се отличаваше с комбиниран разход на гориво от около 4,4 л/100 км. Днес средната цена за употребяван екземпляр от тази година е около 2062 долара.
Honda Insight (2000 г.)
Honda Insight от 2000 г. е автомобил, създаден предимно за ежедневно пътуване. Неговата алуминиева конструкция с тегло под един тон и отлична аеродинамика (коефициент на съпротивление 0,25) допринасят за извънградски разход от едва 3,9 л/100 км. В същото време ниското тегло и компактните размери на оригиналния Insight го правят изключително пъргав в натоварения градски трафик. При по-динамично шофиране с петстепенната ръчна скоростна кутия, автомобилът предлага изненадващо вълнуващо усещане зад волана, макар това напълно да обезсмисля икономичното му предназначение. Средният комбиниран разход на модела е 4,4 л/100 км.
Hyundai Elantra Hybrid Blue (2023 г.)
Хибридната версия на Hyundai Elantra дебютира през 2023 г., като цената на ниво на оборудване Blue е започвала от 25 665 долара. Дизайнът впоследствие е обновен, но платформата остава същата. Това дава възможност на купувачите да избират между изцяло модерен автомобил модел 2025 г. за 25 450 долара или да се възползват от обезценяването и да закупят употребяван Elantra Hybrid Blue за около 16 770 долара. И двата варианта предлагат комбиниран разход от 4,4 л/100 км и пробег от близо 960 км, въпреки че новият модел е значително по-икономичен при извънградско шофиране.
Hyundai Ioniq Hybrid Blue (2022 г.)
В края на своя жизнен цикъл, Hyundai Ioniq Hybrid Blue модел 2022 г. беше може би най-близкият конкурент, който някога е успявал да се противопостави на Toyota Prius в собствената ѝ игра. Ioniq Hybrid използва същото задвижване с мощност 139 к.с. и 1,6-литров двигател, което по-късно е прехвърлено в Elantra Hybrid Blue. Ефективността му обаче е по-висока, постигайки комбиниран разход от 4,0 л/100 км (4,1 л/100 км в града и 3,9 л/100 км извън града). Средната цена на употребяван автомобил е около 16 620 долара.
Hyundai и Toyota са сред водещите производители в сферата на хибридните автомобили, като често заемат челните места в класациите за ефективност. Моделът Ioniq с предно предаване беше пионерски автомобил в плановете на Hyundai за преминаване към електрическо задвижване, като дебютира през 2017 г. във версии хибрид и електромобил, последвани от plug-in хибрид през 2018 г. Производството на модела приключи с Hyundai Ioniq Hybrid модел 2022 г., който почти достигна впечатляващия праг от 4,0 л/100 км среден разход на гориво и предлагаше пробег от над 1100 километра.
Последвайте ни в Google News