Ние казваме: Няма глезотии и множество настройки, подавате газ и забавлението започва 

Текст и фотография: Атанас Марков

„Не е истина, това червено Suzuki отново е зад нас и подскача“, смее се Александър Александров, бивш председател на БФАС. Сигурен съм, че добре ще запомни този Swift, защото не можа да му избяга с Panamera Turbo в трафика, карайки зад 911 с Крум Дончев зад волана. Не ме разбирайте погрешно, ясно е, че двете коли са по-бързи, но в тези условия по пътя от Варна до Албена, на хлъзгавия асфалт, по легналите полицаи и трафика, отивайки към суперспециалната отсечка на рали „България“, японският мъник бе на пар с бързите германци. С много олдскул концепция. 6-степенна механична кутия, без никакви бутони за спорт, единствено може да изключите ESP-то. Това е. Получавате твърдо шаси и гърлен звук веднага със стартирането на мотора. Малко жалко е, че колата вече е с предно, а не 4х4, както и моторът вече е турбинен, а не атмосферен.

В салона имате всичко необходимо. Навигация, CarPlay/Android Auto, камера за задно виждане, адаптивен круис контрол, системи за предупреждение при напускане на пътната лента и бързо приближаване на автомобил, дори автономно управление на волана за няколко секунди.

Двигателят е 1,4-литров турбо бензин със 140 к.с. и 230 Нм, но усещането е, че имате към 180. Честна дума. Единствената друга кола, която карах тази година и се усеща по-мощна отколкото показват данните е… М5. Тягата поема независимо къде се намирате в оборотите, стига да сте над 2000 об/мин. Окачването е малко втвърдено, предавателните числа на трансмисията скъсени с 10%.  

Всъщност основната причина за ефекта е ниската маса. Suzuki са подложили Sport на диета, която е премахнала 70 кг от месата, която вече е 975 кг. Браво. Защото точно лекотата прави една кола бърза. Колко точно? От 0 до 100 км/ч за 8,1 сек. Не изглежда никак рекордно, но усмивката, която получавате, не може да се измери в цифри. Определено Swift Sport е достойна конкуренция на много по-мощните Clio RS и Fiesta ST, защото получавате същото с много по-малко ресурс.

 

Данни

Двигател: 1373 куб. см, 4-цил, редови, турбо бензин, 140 к.с., 230 Нм

Трансмисия: 6-степенна механична кутия, предно

Динамика: 0 до 100 км/ч за 8,1 сек, 210 км/ч 

Разход: 6,8 л/100 км, 125 гр/км

Маса: 975

Присъда: Suzuki Swift Sport остава икона в света на хотхечовете и достъпен начин да карате кола с усмивка

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации