Ако ситуацията обаче се запази, БФАС няма да може да проведе международно състезание като рали България – и то отново ще носи точки само за родния шампионат, което е в ущърб на родните екипажи, които участват за трофеите на FIA, както и пак няма да има нито един чужденец. „Апелираме към СБА да преразгледа решението си с отнемането на правата за провеждане на международни състезания от нас“, коментира Владимир Илиев. В същото време, за да реши въпроса, федерацията е стартирала вече конкретни стъпки по придобиване на лиценз от FIA, за което се говори още от 1992 г., когато председател бе Георги Янакиев старши и по-конкретно при избора на Александър Александров на неговото място преди 7 години. Така БФАС се опитва да извади СБА като носител на правата за международни състезания у нас. СБА и новоучредената организация – Автомобилна федерация на България, обаче искат да получат лиценз и за организиране на национални състезания от Министерството на спорта. „Напълно логично е СБА, като притежател на лиценз от FIA, да поиска лиценз и от Министерството на спорта за организиране на национални състезания. Друг е въпросът дали ще го получим, това е решение на министерството“, коментира Камен Михайлов за BBC TopGear България, за да даде и своята гледна точка за ситуацията, която се заплита още в първото рали за сезона – „България“. Оказва се, че във FIA са подадени два регламента за провеждане на състезанието – от Камен Михайлов и от Александър Ковачев, зам.председател на БФАС. „Ние подадохме нашия регламент в срок към FIA, който бе до 21 януари. Александър Ковачев е подал своите документи на 29 януари, което е 8 дни след крайния срок. Не мога да отговарям дали може да смята правилно или не, но това бе датата, в която трябваше да се подадат документите. Нашият регламент е различен, има други часови графици и други етапи, само центърът на ралито един и същ – Варна. Този, подаден от Александър Ковачев е същият като от миналата година, само със сменена дата“, коментира Камен Михайлов. „Заявката и допълнителния правилник за състезанието са изпратени в срок, имаме отговор от FIA във връзка с това и назначени комисари. Изпратили сме всичко на 29 януари“, заяви по време на пресконференцията Александър Ковачев и продължи – „Чуваме слухове, че СБА се опитват да провеждат състезанието, но нямаме информация за това“. „Научаваме новините от вас медиите“, допълни Владимир Илиев на пресконференцията, с което показа, че наистина между БФАС и СБА няма никакъв диалог и обмен на информация.
Реално отнемането на правото на БФАС за международна дейност от СБА идва след организиране на среща в сградата на СБА, на която присъстват Александър Ковачев, Иван Шопов, Николай Златков и Калоян Станчев, избран от Общото събрание на БФАС за председател, който от година не може да влезе в изпълнение на задължения поради подадени 6 съдебни иска срещу избора му. В същата ситуация бе Владимир Илиев при избора си, както и Радослав Козлеков преди него. А по време на срещата страните вместо окончателно да се разберат и заровят томахавките се скарват, което кара Емил Панчев, председател на СБА, да отнеме на БФАС правото да извършва международна дейност.
Битката на СБА и БФАС всъщност е повече от година, когато натоварен от общото събрание със задача Владимир Илиев иска от Емил Панчев разрешение БФАС да поиска лиценза от FIA по време на посещение в Женева. Искрите продължават и в началото на 2018 г., когато в България идват представители на промоутъра на европейския рали шампионат Eurosport за преговори за връщане на рали „България“ в първенството. До изваждането му се стигна след незаплащане на огромна сума към Eurosport за таксата за рали „Сливен“ 2012, част от IRC, тогава промотиран от Eurosport. Представителите на телевизията са стигнали до споразумение със спортното министерство за нов 3-годишен договор за рали „България“ като част от европейския шампионат, но до това не се стига заради проблемите в управителния съвет на БФАС и съдебните искове на 6-те клуба, спиращи новоизбраното ръководство от общото събрание. А рали „България“ 2018 все пак се проведе след смяна на датата за състезанието и въпреки късно стартиралата организация по него. Което пък доведе до писмо от FIA, че макар и с виза то няма да носи точки за никой от европейските шампионати, правещо го отворено състезание за всички международни пилоти. А те съвсем резонно и не дойдоха, което е прецедент в историята на ралито, което през 90-те години бе с най-висок коефициент в календара и определяно като решаващо за европейската титла.
И като капак на всички проблеми Илия Царски, чиито права като пилот са отнети за 2 години от същия управителен съвет с 11 члена, има подадена жалба срещу БФАС за неправомерно изразходване на над 100 хил. лв. за рали „България“ 2019. Доводът на панагюреца е, че парите, с които са покрити разходите за състезанието, не са одобрени от общото събрание по време на приемането на годишния бюджет преди началото на сезона. След жалбата има образувано досъдебно производство и всички засегнати страни ще трябва да дават показания по нея. Днес по същото време на пресконференцията Христо Стоилов, член на управителния съвет, е давал показания в СДВР за действията на федерацията. Пловдивчанинът обаче не посещава заседанията на управителния съвет поради наличието на хора в него, които са освободени от общото събрание, но не са отписани от съда. Стоилов е и собственик на писта Дракон, която традиционно поема повече от един гръд годишно от пистовия шампионат, но през 2019 няма нито едно състезание от категорията затворен маршрут на нея. В същото време БФАС се опитва да върне писта София в календара. „Има три варианта за трасе и все още няма окончателно решение къде ще бъде състезанието, но датата е 17 и 18 август“, коментира по време на пресконференцията Иван Шопов. Столичната община обаче от години е враг на каквито и да е моторни състезания и не би позволила провеждането на състезания на нейна територия близо до сгради дори и да е само шоу. Това е и причината по време на Екстрийм фест 2018 да няма дрифт.
Новоприетият Закон за спорта този януари в чл. 24 сочи, че министърът може да отнеме лиценз на федерация, ако има незаконосъобразно или не по предназначение използване на парични средства. Също така в ал. 12 на същия член законът гласи, че е възможно отнемане и при „отнето или прекратено членство в съответната международна спортна организация с влязъл в сила акт на международната организация“. Така кутията на Пандора в българския автомобилен спорт изглежда се отваря. Бавно през последните две години и вече капакът е наполовина отворен. И това определено това е балкански прийом. Всички помнят битката в Сърбия, когато родните пилоти трябваше да опаковат багажа си минути преди старта на първата кола в ралито, част от нашия календар заради подобна битка на местно ниво. Също така в Румъния оперират цели 4 автомобилни федерации. В Северна Македония има сходна ситуация с нас, където една организация държи национален лиценз, а друга международния, но поне те нямат състезания. В Гърция по-големите проблеми са при мотоциклетните спортове, където дълги години няколко организации имат лиценз за състезания. От оттеглянето на покойния вече Георги Янакиев старши от спорта няма нито един избор на нов председател, който да е завършил в мандата си, да няма свикани нови избори или скандали.