След световната премиера на L City на Международното автомобилно изложение в Женева през март 2019 г., концепцията и моделната гама, както и работещи прототипи на бъдещите сериини автомобили на първия български електрически автомобил бяха представена и в България.
На коктейл в сградата на София Кар Моторспорт представители на български бизнес, институции, журналисти и потенциални инвеститори се запознаха с най-новата разработка на Син Карс Индъстри – мултифункционален автомобил с електрическо задвижване – L City.
Урбанизацията в големите градове води до нарастваща нужда от „зелена“ система за движение, особено в централните градски зони, за да се улесни транспортът на стоки, логистиката и куриерските услуги, които ще бъдат пряко засегнати от ограниченията на движението на МПС. Ние знаем, че електрическите автомобили са бъдещето на автомобилната индустрия и затова нашият проект се основава на концепцията за електрическо превозно средство, което е лесно за използване, екологично и лесно за производство.
Време е да облечем думите в действия и да станем отговорни за това, което правим ежедневно за околната среда и покажем на родна земя бъдещето на „Градската мобилна платформа – L City”.
L City e мултифункционална градска платформа, над която може да се надграждат различни варианти, съобразно нуждите на използване, което има редица предимства като ниски производствени и експлоатационни разходи, оптимизиран процес на производство и възможност за надграждане.
Конструкцията позволява във всеки един момент да бъде надграждана и променяна динамично без допълнителни инвестиции, в зависимост от различните области на приложение. Пълната автоматизация на контролните елементи ще позволява лесното усъвършенстване в самоуправляващо се превозно средство. Скоростите за придвижване ще бъдат, съответно, лесно регулируеми, като не се предвиждат скорости по-големи от 90 км./ч., напълно достатъчни за градски условия. Предвидени за производство са електромобили от следната габаритна гама:
L-City Utlity – Хомологация: М1/N1 max. 8+ 1 пътници; минимално тегло: 2500 кг. с товар; Електромотор: 15 kW; пробег: min 100 km.- max – 300 km.
батерии: 11 kW/h – 30 kw/h в зависимост от нуждите на клиента
L-City Sun – Хомологация: М1/N1; електромотор: 15 kW; пробег: min 100 km.- max – 300 km.; батерии: 11 kW/h – 30 kw/h в зависимост от нуждите на клиента; открита до 8 места – минимална полезна маса (общо тегло с товар) 2550 кг.; товарен вариант – кабина със затварящи се врати и повдигната товарна платформа;
L-City Carrier – Увеличена платформа за градска мобилност до размера на стандартен бус до 3500 кг. – пътнически или товарен Електромотор: 30 kW
Разстояние: min 100 km.- max – 300 km.
Батерии: 11 kW/h – 30 kw/h в зависимост от нуждите на клиента. Купе с възможност за използване на еднакви панели за затваряне на страничното пространство и вратите с многобройни функционалности.
L-C ity Mega – Увеличена платформа – градски пътнически бус максимум до 36 човека или товарен камион с каросерия отзад открита или закрита на същата база. Електромотор: 2 х 30 kW ; пробег: min 100 km.- max – 300 km.
батерии: до 100 kw/h в зависимост от нуждите на клиента.
Всички модификации имат възможност за хибридна версия с бензинов или дизелов двигател, задвижващ предната ос и с електрическо задвижване на задната ос. Двете системи ще бъдат напълно автономни и едновременно с това свързани една с друга, като електрическото задвижване ще се използва за придвижване в градските центрове, а двигателят с вътрешно горене ще се използва за движение в крайградските зони. За целта вече имаме договореност с европейски производител на автомобили за закупуване на двигатели, трансмисии и други компоненти.
Основно предимство пред останалите компании в тази област ще е процесът на производство дефиниран от предвидена за изграждане матрична поточна линия. Процесът на производство, при който човешкият фактор е максимално ограничен, използващ програмируеми роботи за извършване на съответните действия по сглобяване, заваряване и изграждане на цял автомобил ще бъде контролиран от компютъризирана система.
Производството на шасита, части и компоненти ще се извършва в град Русе. Планира се производство в съществуващата база в Русе като едновременно с това се изгражда новият завод на притежавана вече от новото дружество „Син Карс Индъстри” АД земя.
Финалният етап от производството, а именно асемблирането, ще се извършва в базата в Германия заради ниските транспортни разходи на основните компоненти, произвеждани и закупувани от там, а имено батерии, електромотори, трансмисии и други компоненти.