За историята Козлодуй може да е свързан с епичното дебаркиране на кораба „Радецки“ с четата на Христо Ботев, за енергетиката това е мястото с единствената атомна централа у нас, но за любителите на класическите машини това е новото място на картата. И подобно да много добър ученик с огромна подготовка зад себе си Козлодуй успя да се справи отлично още с първия си опит с ретро парад, съорганизиран от клуб „Авангард“, и местната община. В Ботевия парк точно до Дунав и кораба „Радекци“ се наредиха цели 120 машини – автомобили, мотоциклети, трактори, камиони, дори велосипеди. Сблъсък на епохи и подчертана линия на американски класиции, контрастиращи невероятно с руски машини. Огромна сцена с програма забавлява участниците, които след края на събитието посетиха митичния кораб на революцията, а в неделния ден успяха да видят АЕЦ Козлодуй отвътре. А обектът от национална сигурност се оказа най-пазеното парче земя в страната, тук рискувате да ви арестуват дори да снимате буквите на входа на централата или клонките на дърветата.

Разбира се, имаше и победители в ретро парада. След дълго обсъждане затруднената комисия взе своето решение и се пристъпи към връчването на десет специални купи. При мотоциклетите спечели Виолета Влашка с Vespa 50 от 1991 г. Наградата за соц. Автомобил отиде при Драгомир Драгов с невероятно добре реставрирана Warszawa 223 от 1969 г., а от другата страна на блока Ивайло Паунов със своя  Cadillac Deville от 1993 г. спечели при американските. Най-добър германски автомобил е Mercedes W110 от 1961 г. на Цветан Иванов, а янг таймер – ванкеловата Mazda RX 7 на Димитър Тодоров от 1986 г. Култовият ЗИЛ 130 на Николай Савчев взе приз при тежкотоварните автомобили, а най-стар мотоциклет бе NSU от 1937 г. на Спасимир Спасов. При колите доайен е Zastava R51 от 1951 г. на Стефан Стефанов. ; За най-добър британски автомобил бе обявен много редкия Vanden Plas Princess на Ивайло Димитров от 1960 г., а в хот род категорията спечели Николай Костов с Chevrolet Bel Air от 1963 г.

Купа на САРК Авангард бе присъдена на Маргарит Карабуров с Mercedes 190D от 1959 г., а Peugeot клуб България наградиха с купа Петър Бабачев с Peugeot 205 от 1987 г. Кирил Матеев, управител на „Шато Бургозоне” награди Румен Русев с едноименната купа на компанията руската машина Volga M21 от 1962 г. Купата на „Джи пи груп” пък спечели отново Драгомир Драгов с полската машина. Отличието чу връчи Анатоли Ангелов, представител на „Джи пи груп” АД. А атрактивната дама Катя Подова спечели наградата на публиката за своя открит Trabant. Любимата кола на кметицата на Козлодуй Маринела Николова се оказа Cadillac Deville от 1964 г. на Ангел Ангелов.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации