Първата генерация на малкото тривратото купе, споделяше много прилики с Fiesta, като традицията бива продължена и сега. И двата автомобила споделят една основа и сходни визуални характеристики.
Интериора на автомобила, също има познати черти, като разликата с Fiesta, можем да открием в багажника. 456 литра пространство и доста интересен подход към багажната функционалност, правят новата Puma доста практична.
Колата идва оборудвана с адаптивен круиз контрол, система за аварийно спиране, засичане на пешеходци, запазване на лентата и
камера за задно виждане, предлагаща 180-градусово зрително поле.
Всичко се управлява от 8-инчов тъчскрийн, а зад волана виждаме 12,3-инчов дисплей, който заменя традиционните аналогови скоростомер и оборотомер. За максимален комфорт и удоволствие, се предлагат опционални масажни седалки и стерео система с 10 говорителя.
Трицилиндровият 1-литров EcoBoost с мек хибрид, пристига в два варианта – 125 к.с. или 155 к.с. и задвижването е единствено на предните колела.