За разработването на новия Porsche 911 RSR са събрани и възприети значителни познания от изключително успешните състезателни прояви на неговия предшественик. „От 2017 г. досега 911 RSR ни е донесъл над 20 победи в неговия клас в Световния шампионат, както и в сериите на дълги разстояния в Северна Америка и Европа. Нашата работа в процеса на разработване беше да направим един много добър автомобил още по-добър. Инженерите във Вайзах идеално приложиха този принцип във всеки един аспект“, казва Фриц Енцингер, вицепрезидент на Porsche Motorsport.
„Ние никога не почиваме на лаврите си“, обяснява Паскал Цурлинден, директор на GT Factory Motorsport. „Анализирахме обстойно всички заводски и клиентски кампании с Porsche 911 RSR. Нашите инженери откриха възможности за подобрение в редица области. Осъществихме значителен прогрес в разработването на нашия автомобил за следващия тригодишен период на хомологация, особено в комплексните области, свързани със задвижване, ефективност, издръжливост и обслужване. 95% от автомобила са нови. Единствените компоненти, които запазихме непроменени от неговия предшественик, са предните фарове, спирачната система, съединителя, седалката на пилота и части от окачването. Досега тестовете преминават отлично. Вече сме нетърпеливи за първите състезания на сезон 2019/2020 на FIA WEC.“
Нов боксерен двигател с по-голям работен обем
По отношение на задвижващия агрегат Porsche остава верен на избрания път. Най-новият 911 също се задвижва от 6-цилиндров двигател с атмосферно пълнене. Високоефективният боксерен двигател, разположен пред задната ос, има капацитет от 4194 см3 и – в зависимост от размера на ограничителя – произвежда около 515 к.с. Новият силов агрегат е най-големият боксерен двигател досега, монтиран фабрично в Porsche 911, и предлага още по-добро задвижване в по-широк диапазон на оборотите в сравнение с доказания 4-литров агрегат на своя предшественик. Мощността се предава на задните колела чрез оптимизираната по тегло, по-твърда секвенциална 6-степенна скоростна кутия с постоянно сцепление на предавките. Новият силов агрегат на Porsche 911 RSR осигурява по-кратко време за смяна на предавките и увеличена ефективност. Двете тръби на ауспуха вече излизат от двете страни пред задните колела. Новото отвеждане на отработилите газове пести тегло и носи аеродинамични преимущества.
Преместването на тръбите на ауспуха осигурява пространство за оптимизиран дифузьор. Характерният компонент в задната част на Porsche 911 RSR сега генерира още повече притискаща сила. Благодарение на оптимизацията във въздушния поток отпред и отстрани на състезателя от Вайзах, аеродинамичната ефективност и стабилност са увеличени значително, което допълнително подобрява използването и издръжливостта на гумите по време на състезанието.
Фокус върху работата на пилотите и механиците
Задвижването и обслужването са критични фактори при състезанията на дълги разстояния. По тази причина Porsche им отделя специално внимание при разработването на новия 911 RSR. Кокпитът е преработен с фокус върху по-доброто използване. В това отношение обстойната обратна връзка от пилотите на Porschе е безценна. Както при предшественика, каросерията, изработена от усилена с карбонови влакна пластмаса може да бъде разменена бързо и това осигурява ефективни процеси по време на пит-стоп при състезанията на дълги разстояния.
За допълнителна защита на пилотите елементите на активната и пасивната безопасност в Porsche 911 RSR са щателно ревизирани. Доказалата се система за предупреждение за сблъсък позволява на пилотите още по-добър поглед за достатъчно рано отчитане на приближаващите автомобилни прототипи. Оптимизираната клетка за защита при преобръщане, панелът във вратата и клетката на FIA при страничен удар, както и допълнителната защита за краката при удар подобряват пасивната безопасност в случай на катастрофа. Другите характеристики включват подвижен люк на покрива и здраво монтирана състезателна седалка с 6-точков предпазен нагръдник за пилота.
Първа състезателна проява през септември 2019 г.
„Ние работим върху концепцията на новия Porsche 911 RSR от 2017 г. Първите дизайнерски решения бяха създадени с CAD софтуер. През август 2018 г. най-добре състезаващият се 911 досега измина първите си километри на собствената ни заводска тестова писта във Вайзах“, казва Паскал Цурлинден, описвайки важните етапи в разработването на автомобила. През следващите месеци заводският екип проведе многобройни тестове. Зад волана на новия 911 RSR се редуваха опитни заводски пилоти на Porsche. Успоредно с това аеродинамиката беше прецизно настроена в аеродинамичния тунел на Porsche. Друг етап беше дългото тестване през март 2019 г. в Ле-Кастеле, където включихме заводските екипи както на WEC, така и на IMSA. Изминахме повече от 6000 километра за над 30 часа без никакви технически спънки. Пилотите и инженерите бяха много доволни. Автомобилът получи състезателна хомологация на 1 юли“, добави Цурлинден.
Световна премиера в Гудууд
Най-впечатляващият 911 на всички времена прави своята световна премиера на 6 юли на Фестивала на скоростта в Гудууд (Великобритания). Porsche 911 RSR ще отбележи и своя състезателен дебют на Британските острови – на откриващия сезона кръг от Световния шампионат по издръжливост на FIA в Силвърстоун на 1 септември. Преди това автомобилът на настоящите световни шампиони при производителите ще срещне за първи път конкурентите производители, състезаващи се в клас FIA WEC GTE-Pro, по време на двудневния пролог в Барселона (Испания) на 23/24 юли. Отборът Porsche GT Team ще излезе с два заводски автомобила за осем кръга в сезон 2019/2020 с пилоти Микаел Кристенсен (Дания) и Кевин Естре (Франция), както и Джанмария Бруни (Италия) и Рихард Лиц (Австрия). В шампионата за спортни автомобили IMSA WeatherTech SportsCar Championship преминаването към най-новия модел ще се състои през 2020 г. В Северна Америка други два заводски автомобила Porsche 911 RSR ще се борят за титлата в категория GTLM с конкурентните производители. За професионалните отбори автомобилът ще се предлага от сезон 2020/2021 на FIA WEC.
За първи път заводските състезателни автомобили от Вайзах ще бъдат в два различни варианта за дизайн: Типичното за Porsche бяло ще продължи да бъде доминиращият цвят при автомобил № 91. Добавените акценти включват централно разположена червена лента, простираща се от предния капак през покрива до задната престилка, както и червени странични прагове. Сиви акценти по страните допълват изчистения, динамичен дизайн. При автомобил №92 белият и сивият цвят са разменени. Задното крило и капаците на огледалата са черни вместо бели, за да могат феновете да различават двата автомобила.