Вицепрезидентът развойна и изследователска дейност в TME Джералд Килмън сподели: „За Toyota в глобален мащаб, изследователският и развоен център в Брюксел изпълнява ролята на регионален експертен център в областта на компютърната симулация, в който специалистите обучават компютрите да „виждат и да разбират” заобикалящата ги среда. Крайната цел на Toyota е свеждането на жертвите от пътнотранспортни произшествия до нула, a oсновната цел на този пилотен проект е да изследва сложното и непредвидимо човешко поведение и неговото въздействие върху работата на автономната система за шофиране. Адекватната реакция от страна на системата за сложността на градската среда и пъстротата на населението на град като Брюксел – европейската столица и дом на граждани от 184 различни националности, е от ключово значение за разбирането на човешкото поведение. След успешно проведените изпитания по обществената пътна мрежа в Япония и САЩ, сега към „съзнанието” на автомобила ще се добави и разбирането на европейските условия на движение.“
Кристоф Ваньорбеек от службата за градска мобилност в Брюксел каза: „Столичното и регионално управление в Брюксел, както и Брюкселската служба за градска мобилност в частност се стремят постоянно да бъдат на върха по отношение на най-новите технологични разработки и системи в сферата на автономните превозни средства. Ние осъзнаваме потенциала на тази технология като решение за градската мобилност и следим нашия основен приоритет по отношение на безопасността. Това наше разбиране е отразено в новия Генерален план за регионална мобилност, наречен Good Move, както и в едно от 50-те мероприятия, които сме планирали, за да реализираме нашата визия – предвиждане и подготовка за автономните превозните средства. Нашето амбициозно стратегическо изследване, насочено към прехода към автоматизирани превозни средства, определя необходимите стъпки за създаване на стабилни рамкови условия и предпоставки за положително развитие на автоматизираните превозни средства. Смятам, че можем да бъдем горди с избора на нашият град и регион за своеобразна изпитателна площадка, спомагаща за развитието на този вид модерни решения за мобилност. Ние определено се стремим да насърчаваме иновациите в мобилната област и това явно получава съответното признание в международен план.“
Безопасността е на първо място
Изпитателният Lexus LS е обикновен сериен автомобил, който ще се движи по нормалната, общодостъпна пътна мрежа. Единствената разлика при него е монтираният на покрива сензорен модул, включващ LIDAR, радарни датчици, видеокамери и система за позициониране с висока точност. Зад волана на автомобила ще седи човек, отговорен за безопасността, който ще може да се намеси и да поеме управлението от системата за автономно движение (AD) по всяко време. Той ще бъде придружен и от оператор, който ще наблюдава действието на цялата система. Toyota пристъпва към използване на този изследователски автомобил по обществената пътна мрежа, след месеци на задълбочена подготовка на превозното средство, включваща техническа хомологация на AD системата, обучение на водачите, анализ на маршрута и взаимодействие с местните власти за придобиване на необходимите нормативни разрешения и одобрения.
Тази изследователска програма е свързана с глобалната визия на Toyota за създаване на безопасност и Еver-Better Mobility for All („Все по-добра мобилност за всеки“). Toyota разглежда взаимодействието между водача и превозното средство като добре синхронизирана работа в екип – специфичен подход към мобилността на бъдещето, наречен Mobility Teammate Concept („Концепция за мобилно партьорство”). С цел създаване на все по-достъпни и безопасни решения за мобилност, Toyota работи паралелно върху разработката на два модела за автономно движение – „Бодигард” (Guardian) и „Шофьор” (Chauffeur). Разработвайки тези върхови технологични решения, Toyota се стреми да популяризира и да осигури широк достъп до съвременни решения за безопасност в своята продуктова гама. Toyota оборудва всички свои нови автомобили с модерни високотехнологични системи за асистенция на водача (ADAS), познати като Toyota Safety Sense.
Eвропейски проект L3Pilot
Автомобилът с автономно управление ще се използва и за събиране на данни като част от участието на Toyota в европейския проект „L3Pilot“, заедно с 34 други партньори сред които и големи автомобилни производители, компании доставчици на компоненти и агрегати за автомобилната индустрия, изследователски институти и държавни органи. L3Pilot [www.l3pilot.eu] е четиригодишен европейски проект, който стартира през 2017 година и е частично финансиран от Европейската комисия3. Проектът проправя път за мащабни полеви изпитания на системи за автономно движение (AD) с участието на около 1000 водачи със 100 автомобила в 10 страни на територията на Европа. В рамките на този проект TME ще се съсредоточи върху проучването на поведението на клиентите и безопасната експлоатация на системите в сложни и разнообразни условия на градско движение.