Компанията Brembo разработва по-тихи и по-леки спирачни механизми, които се активират с помощта на електрическа система. Те са с нова технология и ще бъде използвани са серийни автомобили, разки заместник-директорът на Brembo Матео Тирабоски.

Инженерите на компанията смятат да се откажат от традиционната хидравлична система на спирачките, като вместо магистрали със спирачна течност ще използват електроника. Самото спиране ще става със сервопроводи. Тази технология се казва brake-by-wire и се използва във Формуле 1 от 2014 г.

 

Повишаването на ефективността на спирачките е много важно, тъй като производителите на тези мехавизми трябва да се борят със системите за рекуперация на кинетичната енергии, които се появяват и при серийно модели. Когато електрическият двигател на автомобила работи в режим на генератор, транспортното средство намалява достатъчно скоростта си. И така в градски режим движението може да става само с един педал.

 

„Системата за рекуперация не може да замени стандартните спирачки, защото тя е безполезна в някои случаи – например при аварийно спиране“, категоричен е Матео Тирабоски.

 

Той допълни, че разпространението на електромобили, при които моторите не издават никакъв звук, поставя пред инженерите въпроса за намаляване и на шума от аеродинамичното завихряне. Също се търси и намаляване на звука от гумите и от работата на спирачните механизми. Това са направленията, по които работят инженерите на италианската компания.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации