Audi RS4 Avant (2018) – 7:58.52
RS4 предлага страхотна комбинация от висока мощност и огромно сцепление. Благодарение на тези два елемента и голяма доза майсторско шофиране, немците от Sport Auto успяха да постигнат впечатляващо време от 7:58 на Северната дъга.
Subaru Impreza WRX STI (2011) – 7:55.0
Фокусът на WRX STI винаги е бил насочен към перфектното управление и динамика, а не толкова към суровата мощност. През 2011 г, 4-кратният световен рали шампион Томи Макинен, успява да премине през Северната дъга със своето STI за време от 7:55.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2018) – 7:51.7
Когато Stelvio излезе на пазара, компанията обеща, че моделът ще е най-бързият SUV на „Нюрбургринг“. В крайна сметка, обещанието бе спазено и кросоувърът постигна време от 7:51.7, като задмина Range Rover Sport SVR и грабна SUV титлата на „Зеления ад“.
Volvo S60 Polestar (2017) – 7:51.11
Volvo пазиха в тайна цяла година обиколката си на „Нюрбургринг“ с S60 Polestar. През 2017 г. бе обявено, че модела с четирицилиндров туин-турбо агрегат и 362 к.с. е постигнал впечатляващото време от 7:51.
Honda Civic Type R (2015) – 7:50.63
За известно време, предишната генерация на Type R държеше рекорда на „Нюрбургринг“ за предно задвижване с време от 7:50.63, докато не бе детронирана от тривратия Volkswagen GTI Clubsport S.
Mercedes-AMG GLC63 S (2019) – 7:49.37
GLC63 S подобрява времето на Type R с малко повече от секунда. Постижението му не ни учудва, защото той разполага с осемцилиндров AMG двигател (503 к.с.), деветстепенна автоматична скоростна кутия и задвижване на всички колела.
Honda Civic Type R (2017) – 7:43.8
Освен че постига страхотен резултат от 7:43, новата генерация на Type R държи рекорда за най-бърза серийна кола с предно задвижване около „Ринга“.
Audi RS Q8 – 7:42.3
RS Q8 все още не е официално представен, но това не е попречило на Audi да го закара на „Ринга“ за да постави рекорд. С време от 7:42 той грабва титлата за най-бърз SUV, обиколил легендарната писта.
Porsche Taycan (2020) – 7:42
Taycan е единственото електрическо превозно средство в този списък. Въпреки липсата на конвенционален ДВГ, автомобила успя да постигне впечатляващо време от 7:42 в ръцете на Ларс Керн.
Renault Mеgane R.S. Trophy-R (2020) – 7:40.1
R.S. Trophy-R използва познатия ни от Trophy двигател (300 к.с.), но благодарение на значително олекотяване и ревизирана аеродинамика, колата е много по-способна на пистата. Тя носи титлата за най-бърза кола с предно предаване на Нюрбургринг с време от 7:40.
Porsche Panamera Turbo (2017) – 7:38
От Porsche се постараха да подобрят външния вид на втората генерация Panamera, като също така повишиха и производителността, което в случая доведе до време от 7:38 около „Зеления ад“.
BMW M5 Competition (2019) – 7:35.9
Нормалната M5-ца не беше достатъчно бърза за да победи могъщата Panamera, но Competition версията на F90 (25 к.с. повече), успя да детронира Porsche-то и да запише впечатляващо време от 7:35.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2017) – 7:32
От Alfa Romeo доста се постараха да създадат модел, който да е достоен конкурент на BMW M3 и Mercedes-AMG C63. Giulia Quadrifoglio разполага с 505 к.с., ускорение от 0-100 км/ч за по-малко от 4 секунди и в момента е третата най-бърза четириврата кола на Северната дъга.
Mercedes-AMG GT 63 S (2019) – 7:25.41
От Mercedes го наричат четириврато спортно купе, а на нас си ни прилича на чист седан, но не това е най-важното. Този чудовищен автомобил притежава 640 к.с. и невероятен въртящ момент от 900 Нм, които явно са достатъчни за постигане на изключително впечатляващото време от 7:25.
Jaguar XE SV Project 8 (2018) – 7:21.23
Jaguar изобщо не бяха скромни при развитието на Project 8. Той почти няма общи черти с нормалния седан XE, защото притежава преработена аеродинамика, много карбонови панели и V8 турбо агрегат с 592 к.с. Всички тези подобрения, позволяват на Project 8 да грабне титлата за най-бърз седан на „Нюрбургринг“ с време от 7:21 минути за обиколка.
Източници: Sport Auto, Motor1, Autocar, HondaVideo, Mercedes-AMG, Nurburgring, Porsche, Renault Sport, Alfa Romeo, Jaguar в YouTube.