Eclipse е един от моделите на Mitsubishi, спечелил фенове на марката в цял свят, но съживяването на името в SUV сегмента с Eclipse Cross е доказателството, че японската марка е намерила правилната посока в развитието на глобалната автомобилна индустрия. Естествено, Mitsubishi е сред компаниите, които имат огромен опит в създаването и развитието на автомобили с повишена проходимост, със задвижване 4х4 и с характер, който се проявява в трудни условия.

Как обаче стоят нещата, когато говорим за представяне в „градската джунгла” и то в най-бързо развиващата се ниша – тази на SUV моделите, където конкуренцията е повече от сериозна.

Eclipse Cross е интересно допълнение в SUV гамата на Mitsubishi, като моделът предлага форми на купе – смел дизайн в този сегмент, без обаче да се прави компромис с пространството, както на борда, така и в багажника.

Създателите на Eclipse Cross стъпват на силните страни, характерни за SUV моделите на Mitsubishi – стабилност на пътя, както и извън него – убедихме се сами, качествен и добре подреден интериор, отличен обзор във всички посоки (въпреки скосените форми на задницата), богато оборудване и динамични и мощни двигатели.

Част от тези елементи са присъщи на японските марки, особено когато става въпрос за изпипването на детайли или добри идеи, които улесняват живота с Eclipse Cross. Пример за това са тесните прагове на автомобила, към които добавяме и лайстните на вратите, които пазят от замърсяване, а водачът и пасажерите установяват, че достъпът до автомобила е лишен от традиционното за този тип автомобили цапане на дрехите, особено крачолите.

Най-важното обаче си остава поведението на автомобила. В натоварения градски трафик Eclipse Cross реагира уверено, добрият обзор помага много, а когато под предния капак е 2,2-литровият DI-D със 148 конски сили, то в удоволствие може да се превърне и ежедневната проза като спринтовете от светофар на светофар. А когато положението със сцеплението и атмосферните условия стане по-сериозно, то тогава системата S-AWC (Super-All Wheel Control) излиза на преден план. Тя комбинира задвижването 4х4 с електронното управление и системата на Mitsubishi AYC (Active Yaw Control), която пък осигурява оптималното разпределение на въртящия момент между левите и десните колела при спиране.

Системата S-AWC предлага три режима на шофиране, в зависимост от условията на пътя. Най-масовият е Auto, следват Snow за сняг и по-добра стабилност и Gravel, който също осигурява приятни емоции и проходимост на макадам, включително и на труднопроходими терени. Ние се ограничихме с щурм на близки до София баири, които едва ли са били кой знае какво препятствие за режима Gravel, но едва ли сме надскочили офроуд приключенията, в които се впускат огромната част от собствениците на SUV машини в днешно време.

Що се отнася до задвижването, 1,5-литровият бензинов двигател с директно впръскване на горивото и турбо, също предлага динамика, а турбото е така настроено, че новият мотор разполага с висок въртящ момент още на ниски и средни обороти. И също като при дизела, достатъчните за ежедневието ускорение и динамика са на разположение още преди или около отметката за 2000 об/мин.

Към силните страни на Eclipse Cross прибавяме и богатото оборудване за безопасност – черта, която също е много важна за съвременния пазар. Зад три- и четирибуквените абревиатури се крият интересни системи, с които шофирането е по-сигурно, но и по-приятно. Системата FCM помага да се избегне челен удар, адаптивният автопилот ACC поддържа избраната от водача дистанция до предния автомобил с помощта на радар, предупредителната система за мъртва зона BSW помага много в трафика, активният контрол на стабилността ASC се намесва решително при загуба на сцепление, а асистентът при потегляне по наклон HSA е функция, която граничи с глезотия, но е супер удобна.

Обзорът от мястото на водача се допълва от предупредителна система за пресичащ трафик зад автомобила RCTA, системата за наблюдение Multi Around е важен помощник при паркиране, като „птичият поглед” може да се комбинира с изгледа от камерите, разположени отпред, отзад и отстрани на колата.

Това, заедно с инфотейнмънт системата на Mitsubishi (MMCS – Mitsubishi Multi Communication System) също допринася за доброто настроение на борда, а добре подбраните места на двата USB-порта са приятна изненада за любителите на собствена селекция музика. Естествено, тъчскрийна, 3D картата на навигацията, разделянето на екрана, свързаността със смартфон и т.н, са все неща, които вече няма как да отсъстват от един модерен автомобил, но също трябва да бъдат отбелязани.

Eclipse Cross съживява едно страхотно име в историята на Mitsubishi, като го прави по достоен начин – това е автомобил, предназначен за ново поколение клиенти, които имат съвсем различни изисквания, карат много, при това не само по хубав път. И държат на удобството и приятната атмосфера на борда.

Текст: Георги Иванов
Фотография: Ивелин Солаков

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации