Компаниите ZF, MKR Technology и състезателният отбор Riwald Dakar от Нидерландия представи първия в историята на рали „Дакар“ камион с хибридно задвижване. Това е Renault Trucks C 460 Hybrid Edition, който експериментално е оборудван с модул CeTrax Lite RS, подпомагащ при нужда дизеловия мотор.
Ключовият елемента на хибридната трансмисия ZF е монтиран на предна ос агрегат CeTrax Lite RS. Засега това е прототип, адаптиран за екстремните условия на „Дакар“. Заедно с електромотора си ZF предоставя на екипажа силова електроника, блок за управление на хибридно задвижване, автоматична скоростна кутия Ecomat 6HP и раздатка, с чиято помощ сумарната тяга на двигателя с вътрешно горене и електромотора се разделя между двете оси.
Модулът CeTrax Lite RS ще се използва само за помощ на основния двигател. Това е дизел с 1040 к.с. и 4600 Нм въртящ момент. Мощността на електромотора е 89 кВт (109 к.с.), но в пика си той достига 150 кВт (204 к.с.). Въртящият момент от 1400 Нм не се променя. Асинхронният двигател се захранва от 400-волтова батерия и се развърта до 13 000 об/мин. За за може да се синхронизира с двигателя с вътрешно горене (2700 об/мин) е разработен редуктор със специфични предавателни числа.
Преди „Дакар“ екипът на Riwald Dakar е тествал хибридната система на трасета в Полша, Франция и Нидерландия. Изпитанията са показали, че камионът със система CeTrax Lite RS е с няколко секунди по-бърз отколкото без нея. Според участниците в проекта, това се дължи не само на по-мощния силов агрегат, но и на ефекта на рекуперация, който позволява задействане на основните механизми и по-продължително движение на максимална скорост.