Новият рекорд е подкрепен от продължаващото силно търсене на SUV моделите на Volvo Cars. Трите високопроходими модела на бранда спомогнаха компанията да спечели значителен пазарен дял в Европа, САЩ и Китай.
Компанията регистрира силно търсене на електрифицираните си автомобили, както по отношение на регистрирани продажби, така и на индивидуални поръчки. Общо Volvo Cars продаде 45 933 Plug-in хибридни модела през 2019 г., което е увеличение с 22,9% в сравнение с предходната година и повече от двоен ръст спрямо 2017 г.
„Щастлив съм, че за първи път в историята си отчетохме продажби от над 700 000 автомобила, получавайки пазарен дял във всичките ни важни региони – каза Хакан Самюелсън, изпълнителен директор на Volvo. – Стремежът ни е да надграждаме тази положителна тенденция през 2020 г., като започнем въвеждането на нашата Recharge гама.”
В Китай Volvo Cars продаде 154 961 автомобила през 2019 г., което е увеличение с 18,7% в сравнение с 2018 г., изпреварвайки ръста на пазара. Резултатът е исторически рекорд за компанията в Китай. Това е и най-големият брой продадени автомобили за един пазар до сега.
В САЩ Volvo Cars продаде 108 234 автомобила, като за пръв път от 2007 г. насам продажбите успяха да нахвърлят 100 000. В сравнение с 2018 г. продажбите се увеличиха с 10,1%.
В Европа също бе отчетен ръст в продажбите. За пръв път в своята история Volvo Cars продаде над 50 000 автомобила в Германия. А във Великобритания компанията реализира най-добрия си резултат от 1990 г. насам.
Други пазари, които записаха най-високите си продажби в историята на Volvo Cars, са Австралия, Белгия, Бразилия, Чехия, Унгария, Корея, Полша и Португалия.
Volvo XC60 продължава да бъде най-продаваният автомобил за компанията в световен мащаб, следван от Volvo XC40 и Volvo XC90. Седаните и автомобилите от сериите 90 и 60 също допринесоха за растеж на обема в Китай и Европа.
Тази година Volvo Cars започва въвеждането на Recharge линията си на пазарите по целия свят. Recharge ще бъде названието на всички електрически и хибридни автомобили на Volvo. С тази линия компанията цели увеличаване на продажбите на Volvo автомобили с електрическо или хибридно задвижване и да насърчи максималното използване на Pure mode при шофиране. Стремежът на Volvo Cars е Plug-in хибридните автомобили да представляват 20% от общите ѝ продажби през 2020 г.
Volvo Cars е единственият производител на автомобили, който предлага Plug-in вариант за всеки модел от своето портфолио. Скоро купувачите ще могат да изберат и първият изцяло електрически автомобил на Volvo Cars, Volvo XC40 Recharge P8.