Директори на Nissan разработват таен план, който да позволи отделянето на японския гигант от Renault, въпреки че френската компания е най-големия акционер в Nissan. Звучи като шпионска афера, но така твърдят източниците на The Financial Times. Дали обаче това е възможно?

Според авторитетният вестник, който цитира няколко независими източника, планът на Nissan е за разделяне с Renault, като става въпрос за инженерното развитие на компаниите и производството. А планът за раздялата на Nissan и Renault е набрал скорост след повдигането на обвинения на Карлос Гон миналата година в Япония.

Смята се, че промените в борда на директорите на Nissan са подчинени на плана за раздяла, въпреки че двете страни твърдят точно обратното – че отношенията между двете компании се подобряват. Съюзът Renault-Nissan вади на световния пазар 10 милиона коли годишно и е най-големият производител на леки автомобили в глобален мащаб. В същото време голяма част от топмениджърите на Nissan са на мнение, че Renault вече тежи на японската компания.

Чисто хипотетично, ако се стигне до раздяла на Nissan с Renault, то двете компании поотделно ще трябва да си търсят нови партньори, за да останат конкурентноспособни в битката, която изисква все по-големи разходи за нови технологии, а пазарът осигурява все по-малко продажби. А и моментът за това не е особено подходящ, тъй като няма кой знае колко свободни партньори. Миналата година Renault се отказа да се слее с FCA, като сега италианско-германският концерн се слива с PSA, а VW и Ford се обвързват с поредица мащабни проекти.

В следващите няколко седмици се очаква президента на Renault Жан-Доминик Сенар да представи няколко нови проекта на Renault-Nissan, за да демонстрира, че състоянието на алианса е достатъчно добро. Тепърва предстои да се разбере дали това ще е достатъчно.

Ако се стигне до раздяла, това ще е краят на едно от най-успешните сътрудничества в историята на автомобилостроенето – Алиансът е създаден през 1999 година с решаващата роля на Карлос Гон.

Renault контролира Nissan с дял от 43%, докато японците държат едва 15% от Renault, при това акции без право на глас. И точно в тези 43 процента на Renault се крие голямата въпросителна как точно Nissan ще успее да се измъкне от съюза с основния си акционер.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации