Производството на Alfa Romeo 33 Stradale завършва през 1969 г. Редкият спортен автомобил (от които са направени едва 18 броя), слага край на ерата на един от най-запомнящите се дизайнерски езици на Alfa Romeo. Забележимо различно изглеждащи (макар и емблематични сами по себе си) превозни средства като GTV и Montreal пристигат през 70-те години на миналия век и заменят заобления профил на 33 Stradale (и още много други), за по-ъглов и ръбат вид.
Дълго след края на производството на 33 Stradale, Нучио Бертоне се сдобива с шасито (по-конкретно № 750.33.11) и насочва стила в странна нова посока. Концепцията Navajo получава уникална по рода си визия, вдъхновена по-скоро от бъдещето на Alfa, отколкото славното минало на марката.
Бертоне представя на публиката на автосалона в Женева завършената концепция Navajo, която е с удължена основа и каросерия изработена предимно от фибростъкло. Кабината е преработена и вече в нея могат да се поберат още двама пътници, а зад тях е разположен 2,0-литровия V8 агрегат, който разполага с 230 к.с. Острият и ръбат външен вид на автомобила, голямото задно крило, скритите фарове и оранжевите акценти, дават на Navajo уникална футуристична визия.
За съжаление, Bertone е създал само един екземпляр от модела (както повечето концепции от тази ера). Носят се слухове, че цената на това бижу е достигала близо 3 милиона, но не е ясно, дали някога изобщо е била продадена. Независимо от това, Alfa Romeo 33 Navajo от Bertone остава интересен поглед върху това, което можеше да бъде.