Договорът на Алонсо с McLaren е изтекъл в края на 2019 и не е бил подновен, като това означава, че той е свободен да преговаря с други тимове за предстоящото му участие в „Инди 500”.
През 2017 Алонсо беше начело в „Инди 500” при дебюта си с тима на Майкъл Андрети, но отпадна заради повреда в двигателя Honda, през 2019 с McLaren не успя да прескочи квалификациите, а за 2020 се очаква отново да подпише с Андрети.
McLaren се завръща в IndyCar и също ще участва в „Инди 500” тази година, като си партнира с Arrow Schmidt Peterson Motorsports, а новият отбор получи името Arrow McLaren Racing SP, като ще използва две шасита с мотори Chevrolet и евентуално трети болид за Индианаполис.
Andretti Autosport използва двигатели на Honda, но оттам вече изразиха увереност, че ще намерят начин да убедят японците да преглътнат възраженията си срещу Алонсо, а в краен случай Майкъл Андрети ще използва болид с двигател Chevrolet от друг тим.
Наскоро Алонсо отново коментира, че завръщането му във Формула 1 за сезон 2021 е реална възможност, но без повече подробности, а краят на отношенията му с McLaren само ще улесни такива преговори.