Третата генерация на възродения хечбек беше лансирана през 2014, а следващото поколение трябваше да се появи през 2022 или най-късно през 2023 година.
Говорителят на BMW Максимилиан Шьоберл заяви, че новият модел ще се забави и потвърди пред агенция Reuters: „Жизненият цикъл на платформата, на която е изградено третото поколение на Mini, ще бъде удължен. Причините са намаляване на разходите и Брекзит.”
Актуалното поколение на Mini е изградено върху платформата на BMW UKL1.
По-голямата част от тиража на Mini, включително и новата електрическа версия, се произвежда в завода на марката в Оксфорд, но много от частите и компонентите идват от Европейския съюз. След Брекзит сегашните търговски правила между двете страни ще действат до края на 2020, а дотогава трябва да бъде договорено ново търговско споразумение, което може да включва мита върху определени стоки.
Друга част от производството на Mini, както и на някои модели на BMW, е базирано в завода VDL Nedcar в Холандия, като от BMW на няколко пъти вече заявиха, че компанията може да премести производството извън Великобритания, ако бъдещото търговско споразумение с ЕС предвижда сериозни мита.
Следващото поколение на Mini ще използва нова платформа на BMW – или архитектурата FAAR или платформата, която се разработва съвместно с китайския гигант Great Wall. Преминаването към нова платформа ще изисква сериозни инвестиции за модернизиране на производството в Оксфорд и Холандия, което е другата причина за отлагането на появата на новото поколение Mini.