През 2019 VF-19 се оказа доста проблематичен автомобил, а пакетът подобрения, който се появи за Гран при на Испания само влоши представянето на Ромен Грожан и Кевин Магнусен.
VF-20 е еволюция на колата от миналия сезон, като от тима твърдят, че проблемите от 2019 са изчистени, а развитието на концепцията е станало възможно тъй като за 2020 няма сериозни промени в техническите правила на Формула 1.
Основната промяна е в предното крило – миналата година Haas и още няколко тима, сред които и Ferrari, имаха проблеми с новите правила за този аеродинамичен елемент, откъдето пък дойде недостатъчно притискане на предните колела. Новото решение е близо до това, което използва Ferrari през втората половина на миналата година, а като цяло аеродинамичният силует на VF-20 е близък до този на последната версия на болида на Скудерията от 2019.
Реалното представяне на колата ще е сутринта на 19 февруари преди първата тестова сесия в Барселона, като Грожан уточни, че става въпрос за „показване” на новия болид, тъй като няма да има време за сериозна презентация. Haas F1 показа вчера изображения на VF-20, който отново ще използва задвижваща система на Ferrari.