Tuatara се задвижва от 5,9-литров V8 двигател с две турбини – когато използва гориво Е85 двигателят е с мощност 1750 конски сили, а с 91-октанов бензин показателите му са малко по-скромни – 1350 конски сили. Моторът работи с роботизирана 7-степенна трансимися, която сменя предавките за по-малко от 100 милисекунди. С тегло от 1247 кг Tuatara ще е доста бърз и динамичен автомобил.
Монококът е изграден от фиброкарбон, същото важи и за панелите на каросерията, а на места създателите на Tuatara са оставили гол карбон, без да го боядисват.
Дизайнът и аеродинамиката на колата са дело на Джейсън Кастриота, който е работил за Ferrari и Maserati, като „отлежаването” на проекта определено се е отразило добре на формите на колата.
През 2013 година от SSC обявиха, че всеки един автомобил от серията ще струва 1,3 милиона долара, сега обаче предстои да получим потвърждение на тази цена.
Tuatara ще е наследник на SSC Ultimate Aero – най-бързият сериен автомобил преди да бъде детрониран от Bugatti Veyron Super Sport. Създателите на Tuatara очакват максимална скорост от над 480 км/ч. Това също предстои да бъде потвърдено.