Японският производител Mazda обяви, че вероятно още догодина ще започне отново да използва роторния (Ванкелов) двигател, който донесе много слава на компанията. Той обаче ще има различно предназначение от познатото.
От компанията разкриват, че неотдавна е бил направен прототип – електрическа версия на Mazda2, при който е използван допълнителен роторен мотор с обем 0,3 литра. Той играе ролята на „рейндж-екстендър“ (увеличител на пробега) – генератор на електричество, който увеличава пробега на превозните средства на ток.
Подобна система е позната от BMW i3, а при Mazda ще се появи при електрическия кросоувър MX-30, чиито продажби в Европа трябва да стартират през 2021 г. Този модел разчита на електромотор със 143 к.с. и батерия с капацитет с 35,5 кВт/ч, които са достатъчни за пробег с едно зареждене от 200 км.
Такъв пробег е достатъчен за клиентите на Mazda в големите японски градове, но не и за тези в Европа. Затова и добавянето на роторен двигател ще позволи на MX-30 да изминава близо 350 км, което е далеч по-приемливо за потребителите.