2025 Ford Expedition Max: Първи впечатления и пътен тест

Ford Expedition е един от най-големите SUV автомобили в света. Понякога обаче дори „най-големият“ не е достатъчно голям. Проблемът е, че въпреки внушителните си размери, стандартният Expedition предлага едва около 650 литра багажно пространство зад третия ред седалки. Това означава, че в него могат да се возят осем души, но е добре багажът на всеки да не надхвърля размерите на раница.

Когато е нужно пълноразмерен SUV да превозва много хора и целия им багаж, на сцената излиза Expedition Max. Той е с около 30 см по-дълъг от стандартния модел, като почти цялата допълнителна дължина е оползотворена за увеличаване на товарния обем.

С начална цена от 65 400 долара, модел 2025 г. на Ford Expedition Max получава обновен дизайн, по-технологично табло и нови удобства, като запазва познатия фокус върху просторния комфорт. Този преглед е базиран на едноседмичен тест на новия Expedition Max, който ни позволи да се запознаем с неговите предимства и недостатъци.

Внушителни размери и нов дизайн

Expedition Max не крие своите размери. Името му казва всичко – това е максималният Expedition. С дължина от 5,64 метра, той вероятно няма да се побере в стандартен гараж, а може би дори и на някои алеи за паркиране. Ширината му е малко над 2 метра, така че дори при умело паркиране в очертанията, отварянето на вратите може да се окаже предизвикателство.

Тези размери не са новост, тъй като Ford предлага удължена версия на Expedition от 2007 г. насам. Моделът за 2025 г. обаче се отличава с изцяло нов дизайн на предната и задната част. Новите фарове имат LED елементи по краищата, които частично обгръщат радиаторната решетка, а самите светлини са с по-клиновидна форма в сравнение със заоблените правоъгълници от предходния модел. Отзад стоповете са станали значително по-тесни. Двуцветното боядисване помага визуално да се разчупи голямата задна част: зоната на вратата на багажника между стоповете е черна, докато долната част е в цвета на купето. При тестовия автомобил в цвят Stone Blue този ефект не е толкова очевиден, което означава, че ако не сте почитател на това решение, е добре да изберете по-тъмен цвят.

Най-ясният белег за разграничаване на Expedition от Expedition Max са задните врати. При удължената версия те почти докосват арките на задните калници, докато при стандартния модел, както при повечето автомобили, задните врати имат голям изрез, който следва извивката на колелото.

Високотехнологичен интериор

Още по-голямата промяна при Expedition за 2025 г. е в интериора. Ford е преместил дигиталното приборно табло в основата на предното стъкло, където то попада по-директно в зрителното поле на водача, и го е съчетал с допълнителен дисплей на инфоразвлекателната система. Тъй като инструментите вече се намират над волана, а не зад него, Ford е променил формата му на „заоблен квадрат“, за да не може рамката да пречи на видимостта.

Макар някои критици да намират новия волан за леко неудобен при въртене, високо разположените дисплеи са практични. Това е отлично място за визуализация от новите камери за мъртва зона, които се активират при подаване на мигач.

Expedition разполага и с конвенционален 13.2-инчов сензорен екран в центъра на таблото. Чрез него се конфигурира горният 24-инчов дисплей, както и се управляват функции като климатичната система, аудиото, GPS навигацията, настройките на автомобила и дори фаровете. Цялостното усещане в интериора е за лукс и качествена изработка, без да е прекалено показно. Тестовият автомобил е в базовото ниво на оборудване Active, като се предлагат и по-богато оборудвани версии.

Някои ергономични решения обаче не ни допаднаха. Новият волан има многофункционални бутони без обозначения. Освен това, функции като подгряването на седалките са скрити зад миниатюрни икони на сензорния екран. Предвид огромните размери на този SUV, Ford не е трябвало да прави компромиси с размера на бутоните и иконите.

Пространство за всички

Някои пълноразмерни SUV автомобили имат изненадващо малък интериор. Това важи с особена сила за третия ред седалки, където окачването, заимствано от тежкотоварни пикапи, може да отнеме от пространството за пътниците.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации