Най-продаваните SUV автомобили в Америка са Toyota RAV4 и Honda CR-V. Това са добри, балансирани автомобили, но не са лидерите по съотношение цена-качество в своя клас.
Два солидни кросоувъра, които струват по-малко от RAV4 и CR-V, са Hyundai Tucson и Nissan Rogue. Те са оборудвани с множество екстри на цени под 29 000 долара, като същевременно са сред най-просторните и технологично напреднали компактни кросоувъри.
За този преглед тествахме както Tucson – наскоро обновен за модел 2025 г. – така и Rogue, за да можем да ги сравним в осем различни категории и накрая да определим победител. Прочетете нататък, за да видите кой от двата избрахме и кой е по-добрият избор за вас.
Външен дизайн
Настоящото поколение Tucson се появи за моделната 2022 година, когато Hyundai го направи по-голям и елегантен от всякога. Новият Tucson за 2025 г. запазва извитите си форми, фаровете, които са частично прикрити в решетката, и рязко очертаните странични линии. Предницата е придобила по-традиционен SUV вид с по-вертикална форма и по-ъгловата броня. Въпреки това, дизайнът остава по-скоро грациозен и ефектен, отколкото груб и утилитарен, дори при версията XRT, ориентирана към офроуд.
Rogue, чийто последен редизайн е от 2021 г. и е обновен за 2024 г., следва подобна философия. Той е елегантен кросоувър, предназначен за асфалта. Изглежда малко по-масивен от Tucson, особено в задната си част. Неговият модел с офроуд тематика, Rock Creek Edition, се отличава по-ясно от останалите версии на Rogue благодарение на изцяло черната си предница.
Като цяло, това са два умерено стилни кросоувъра, които споделят сходен дизайнерски подход. Оставяме на вашите лични предпочитания да определят победителя в тази категория.
Победител: Равенство
Интериорен дизайн
Промените в Tucson за 2025 г. донесоха желано подобрение в интериора. За разлика от повечето автомобили, той стана едновременно по-технологичен и по-лесен за употреба. Сега дигиталното приборно табло и централният сензорен екран образуват един общ панел, който се простира по-голямата част от таблото. Това създава модерен и елегантен вид. Важно е да се отбележи, че под сензорния екран Hyundai вече предлага повече физически бутони и врътки в сравнение с миналогодишния модел, който разчиташе предимно на капризен сензорен панел.
Въпреки това, управлението на функциите в Rogue е дори по-лесно. И докато интериорът на Tucson е солидно изработен, този на Rogue се усеща още по-луксозен, особено при по-високите нива на оборудване.
Hyundai печели, ако държите на дигиталното изживяване. Всеки Tucson включва двата 12,3-инчови екрана за приборното табло и инфоразвлекателната система, като можете да използвате мобилните си приложения чрез безжичен Android Auto и Apple CarPlay. Nissan обаче предлага екрани с такъв размер само при по-високите нива на оборудване, докато базовите модели са с аналогови уреди и 8-инчов сензорен екран. Освен това трябва да свържете телефона си с кабел, за да използвате Apple CarPlay или Android Auto, ако не изберете по-големия 12,3-инчов екран на Nissan.
Въпреки това, ние избираме Nissan заради по-луксозното усещане и още по-опростените контроли.
Победител: Nissan Rogue
Пространство за пътници и товари
Както Rogue, така и Tucson предлагат просторни интериори с много удобства, добре оформени седалки и огромен товарен обем за компактен кросоувър. Hyundai обаче печели и по двата показателя.
Той разполага с 1160 литра багажно пространство зад задните седалки и 2265 литра при сгънати седалки, надминавайки отличните показатели на Rogue от съответно 1020 и 2100 литра. Освен това, за разлика от Nissan, Hyundai се предлага с вентилирани предни седалки.
Установихме, че задните седалки на Rogue се сгъват по-лесно от тези на Tucson. Оценихме и опционалния конфигурируем под на багажника Divide N Hide на Nissan. Rogue също така предлага подгряване на волана в по-широк кръг от оборудвания, докато при Tucson тази екстра е запазена само за най-високото ниво Limited. Като цяло обаче, по-големият и по-добре оборудван Tucson печели тази категория.
Победител: Hyundai Tucson
Возия и управление
Tucson и Rogue са два комфортни и лесни за управление кросоувъра. Rogue има по-твърдо настроено кормилно управление и по-стегнато окачване, което го кара да се усеща по-скъп и спортен. По-лекото управление и по-мекото окачване на Tucson осигуряват по-плавна возия и минимално съпротивление при завъртане на волана.
Това са фини разлики. Rogue не е твърд и некомфортен, нито пък е спортен автомобил. Изборът на победител тук се свежда до това какъв тип кросоувър предпочитате да управлявате – по-спортен или по-плавен.
Победител: Равенство
Ускорение
Rogue печели категорично, когато натиснете педала на газта докрай. На хартия 1,5-литровият трицилиндров двигател на Nissan изглежда по-малко обещаващ от 2,5-литровия четирицилиндров на Hyundai. Дори по-високата мощност на Rogue – 201 к.с. срещу 187 к.с. при Tucson – не изглежда достатъчна, за да компенсира липсата на един цилиндър. Но турбокомпресорът на Rogue го прави по-бърз и звучи по-добре от Tucson.
Двигателят на Hyundai е плавен и тих при умерено ускорение, но скоростната кутия превключва бързо на по-висока предавка и поддържа високи обороти. Това го кара да се усеща по-натоварен от Rogue. И ако наистина бързате, ефектът се засилва. Трансмисията на Hyundai сваля предавките още повече, карайки двигателя да работи на предела си, без в отговор да получите значително по-добро ускорение. Rogue, от своя страна, ръмжи приятно в целия диапазон на оборотите и ускорява по-енергично.
Това не означава, че Tucson е опасно бавен или прекалено шумен. Просто Rogue е по-бърз и го прави с по-малко усилия.
Победител: Nissan Rogue
Разход на гориво
Въпреки посредствената си динамика, двигателят на Tucson не е и особено икономичен. Според официалните данни на EPA, версиите с предно задвижване постигат разход от 9,4 л/100 км в града, 7,1 л/100 км на магистрала и 8,4 л/100 км комбинирано. При задвижване на четирите колела разходът е 9,8 л/100 км в града, 7,8 л/100 км на магистрала и 9,0 л/100 км комбинирано. По време на едноседмичния ни тест постигнахме сходни резултати. Tucson не е лаком за гориво, но показателите му не са впечатляващи за компактен кросоувър с умерена мощност.
Rogue се представя много по-добре: 7,8 л/100 км в града, 6,4 л/100 км на магистрала и 7,1 л/100 км комбинирано за базовите модели с предно задвижване. Задвижването на четирите колела и по-големите джанти на по-високите нива на оборудване увеличават леко разхода, но дори най-малко икономичната комбинация – AWD Platinum, каквато беше нашата тестова кола – постига отличен комбиниран разход от 7,6 л/100 км (8,4 л/100 км градско и 6,9 л/100 км извънградско). Както и при Tucson, нашите резултати съвпаднаха с официалните данни на EPA.
Tucson обаче има един скрит коз. Можете да го поръчате с опционално хибридно задвижване. Неговият комбиниран разход според EPA варира от 6,2 до 6,7 л/100 км в зависимост от нивото на оборудване. Вероятно ще бъде сравним с Rogue на магистрала, но ще се представи много по-добре при ниски скорости. Така че, като вземем предвид разочароващия базов двигател на Tucson и ексклузивния му хибриден вариант, ще обявим равенство в тази категория.
Победител: Равенство
Безопасност
Rogue и Tucson са много безопасни SUV автомобили с отлични резултати от краш тестове и множество стандартни системи за безопасност. И двата включват следене на мъртвата точка, автоматично аварийно спиране и предупреждение за напускане на лентата.
Tucson обаче се представя още по-добре. Докато и двата кросоувъра получават пет от пет звезди в общата оценка на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), Rogue постига само четири звезди за защита при челен удар. Tucson получава най-високата оценка Top Safety Pick+ от Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS), докато Rogue има оценка „Acceptable“ (втората най-висока от четири) в два от тестовете на IIHS. И накрая, Tucson идва стандартно със система за поддържане на лентата (опция при Rogue) и е единственият от двата, който предлага камера за мъртвата точка.
Победител: Hyundai Tucson
Цени и оборудване
Цената на 2025 Hyundai Tucson започва от 28 705 долара, докато 2025 Nissan Rogue стартира от 28 550 долара. Приликите продължават и при по-високите нива на оборудване, като Tucson и Rogue си разменят предимствата.
При базовите модели Tucson е по-добре оборудван за не много по-висока цена. Срещу допълнителните 155 долара получавате адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, шест вместо четири високоговорителя и по-голям екран на инфоразвлекателната система с безжичен Apple CarPlay и Android Auto.
Въпреки това, Rogue е по-евтиният начин да се сдобиете с по-висок клас екстри като тапицерия от изкуствена или естествена кожа, отопляем волан или 360-градусова камера за паркиране. Rogue е и единственият от двата, който се предлага със система за автономно шофиране на магистрала.
Заключение
Въпреки това, ексклузивните за Tucson вентилирани седалки и камери за следене на сляпата зона също са примамливи.
Като цяло, препоръчително е купувачите да проучат внимателно офертите, като се съсредоточат върху екстрите, които са важни за тях, и да поискат ценови оферти от дилърите. В противен случай, по отношение на съотношението цена-качество, двата SUV модела са много близки.
Победител: Равенство
Финални мисли
Обновеният Hyundai Tucson за 2025 г. отстранява един от двата си основни недостатъка от миналата година – неудобното разположение на контролите. Другият обаче остава: двигател, който не е нито пъргав, нито икономичен. И това е достатъчно, за да изберем Nissan Rogue.
Tucson печели поредица от малки победи. Той предлага повече стандартно оборудване и по-плавна возия. Резултатите му от краш тестовете са по-добри, а товарното пространство е по-голямо. Тези предимства обаче са с по-малка тежест в сравнение със значително по-доброто задвижване на Rogue. Особено ако се търси по-добра стойност, Nissan ще спести пари от гориво в дългосрочен план, като същевременно предлага и по-добра управляемост.
Разбира се, хибридната версия на Tucson предлага по-бързо ускорение и по-нисък разход на гориво от тествания бензинов модел. Тя обаче е и малко по-скъпа. От своя страна Rogue все още има предимство с по-гъвкавото си товарно пространство, по-острата управляемост и по-качествените материали в интериора.
В зависимост от личните предпочитания, всеки от двата модела може да бъде победител. Нито един от тях не създава усещане за евтин автомобил. Въпреки това, нашият избор е Nissan.
Победител: Nissan Rogue
Последвайте ни в Google News