Със сигурност Карлос Сайнц знае как да печели рали Дакар. Както и да го загуби. Доказал е едното и другото. Испанецът със сигурност е изтръпнал по време на вчерашния етап от 522 км, в които загуби 18 мин от победителя Насер Ал-Атиях. Но за момента всичко е под контрол и Сайнц води с 44 мин пред своя съотборник Стефан Петерханзел. Французинът е на 21 мин пред Ал-Атиях в общото класиране два етапа преди края. Реално само в днешния ден пилотът на Toyota има някакъв поне теоретичен шанс да измести Сайнц и Петерханзел от челото, защото утрешният и последен етап е твърде кратък. Ако не се случи нищо драматично, в събота Peugeot ще запише двойна победа, с което ще се оттегли от Дакар, както бе предварително обявено.

“За нас е важно да задържим това второ място и да поддържаме разликата с основния ни преследвач. Загубихме малко време спрямо тях, но като останахме пред тях през целия ден успяхме да контролираме състезанието. Като цяло, ние сме щастливи да финишираме на този дълъг етап. Навигацията беше сложна, с няколко много сложни части, както и с великолепен пейзаж. Имаше също така и няколко участъка, подобни на етапи от WRC, по които беше много приятно да се кара. Утре ще е дълъг етап. През 2015 година, този етап между Сан Хуан и Кордоба беше доста стресиращ заради жегата. Може да е труден етап. Ще се постараем да контролираме предимството си и да му се насладим. Peugeot 3008DKR Maxi е много приятен за управление”, коментира Петерханзел.

“Беше наистина труден етап. Бяхме внимателни в първата част на етапа, и ни се наложи да спрем във втората част. Имах малък физически проблем и трябваше да направим кратка почивка. Потеглихме отново и тогава спукахме гума. Сирил и Давид ни помогнаха да приключим смяната на гума: за което им благодарим. В края на етапа бяхме принудени да караме само на трета предавка, но за щастие успяхме да финишираме етапа”, обясни Сайнц.

Етап номер 13 в петъчния ден е от Сан Хуан до Кордоба с дължина  927 км, от които 368 състезателни. 162 км са дюни и феш-феш.
Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации