6×6 Ferrari Testarossa на Gas Monkey най-сетне се завръща в сервиза

Проектът 6×6 Ferrari, който започна след успеха на Hummer

Превръщането на Ferrari Testarossa в шестколесен суперкамион звучи налудничаво, но за Gas Monkey Garage идеята започва като сделка, скрепена със стискане на ръце, която изглеждала напълно осъществима. Тогава били млади и наивни. След като персонализиран 6×6 Hummer донесъл сериозна сума на търга Barrett-Jackson през 2024 г., Ричард Роулингс и Джон Клей се споразумели да положат повече усилия за следващия си съвместен проект. Идеята била, че ако камионът се представи добре, ще създадат нещо още по-диво заедно, а Ричард вече имал перфектния кандидат в работилницата: истинско Testarossa.

Последвала година на скици, големи идеи, пропуснати срокове и едно наполовина завършено чудовище, което стояло недокоснато в ъгъла на Gas Monkey, защото Ричард бил „бесен“ колко много проектът се е отклонил от плана. Сега 6×6 Ferrari най-сетне е отново на подемника, а целта е проста: да бъде завършен според първоначалната визия и да се превърне в най-агресивното Testarossa, създавано някога.

Всичко започнало, след като 6×6 Hummer се представил „наистина добре“ на търга, продавайки се за впечатляващите 750 000 долара. По време на първоначалните разговори за следващ проект се появила идеята за шестколесно Ferrari Testarossa и всички се съгласили да я осъществят. Ричард заявил, че ще построят най-страхотното и най-бързото 6×6 Ferrari на планетата.

Gas Monkey щели да финансират проекта и да завършат автомобила. Френските майстори, създали Hummer-а, щели да оформят каросерията, металните елементи и основната структура. Това било истинско сътрудничество, подкрепено от сериозен хардуер: двигател LT4 с компресор Magnuson от проекта Riviera, персонализирано шаси от Крис Остин, огромни спирачки и изцяло метални панели от Testarossa, готови за преработка.

Планът бил автомобилът да дебютира на Barrett-Jackson през 2025 г. Голяма сцена, голямо представяне, голяма печалба. На хартия всичко изглеждало перфектно. Но на хартия нещата винаги изглеждат така. На практика обаче сроковете провалили всичко – една стара и позната история.

Пропуснати срокове и недовършен проект

Testarossa е трябвало да се върне в Тексас с достатъчно време за боядисване, интериор, аудиосистема и истински маркетинг. Това така и не се случило. Сроковете били пропускани един след друг и всяко удължаване на договора поставяло Gas Monkey във все по-неизгодна позиция.

Когато Ричард отлетял до Милуоки, за да провери напредъка, автомобилът изобщо не приличал на договорения дизайн. А когато най-накрая пристигнал в Тексас, липсвали ключови части, боята била в грешен нюанс, джантите не отговаряли на пропорциите, а антикрилото напълно отсъствало. Само няколко дребни детайла.

Ричард коментирал, че автомобилът е готов на 80 процента, но му липсва „уау“ ефектът. На търг без резервна цена тази разлика от 20 процента може да струва стотици хиляди долари. Вместо да рискува с прибързано завършване, той просто зарязал колата в един ъгъл, където тя събирала прах в продължение на месеци.

Нов шанс за най-агресивното Testarossa на планетата

Сега автомобилът отново е на дневен ред, но с променен подход. Под несъответстващите детайли се крие истинско Testarossa с редовни документи от Тексас, персонализирано шаси и двигател LT4, който би трябвало да генерира около 1200 к.с. Двойно задвижваните задни оси означават, че машината е проектирана за „бърнаути“ с четирите колела… в крайна сметка.

Планът на Gas Monkey е да премахнат всичко, което не работи, и да доближат автомобила до оригиналните скици: гланцово червено вместо мат, подходящо антикрило, по-агресивен комплект джанти и гуми, изчистена предна аеродинамика и усъвършенствани детайли вместо бързи визуални трикове. Целта е да върнат впечатляващия елемент в автомобила, преди той изобщо да стигне до търг.

Бащата на Ричард имал поговорка, че на търга нещо трябва „да блести като диамант“, и това очевидно е визията тук. Когато това 6×6 Ferrari Testarossa най-накрая бъде завършено, то може да се окаже най-бързото и агресивно Testarossa, създавано някога, и този път ще се продаде при условията на Gas Monkey. Колко време ще отнеме това, все още не е ясно, но надеждата не е изгубена.

Това 6×6 Testarossa е далеч от типичните проекти на Gas Monkey. То е смесица от амбиция, хаотично сътрудничество и разочарование, което може да дойде само от прекалената загриженост за крайния продукт. Но под всички забавяния и отклонения се крие нещо, което ще си заслужава напълно. Когато Gas Monkey завършат този автомобил, той ще бъде едно от най-дивите Ferrari-та, създавани някога – истински шестколесен суперкамион с мощност, която далеч надхвърля всичко, което Маранело някога са предвиждали. Точно в американски стил.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации