Гамата на някога обещаващия електрически модел е сериозно намалена, като за модел 2026 г. остава само едно неубедително ниво на оборудване, което трябва да се бори с по-силни конкуренти.
Моделът Kona Electric не е част от по-престижното семейство Ioniq и изглежда Hyundai обръща гръб на достъпния си електромобил. Това решение има сериозни последици, тъй като гамата за модел 2026 г. е драстично орязана, като са премахнати 75% от версиите.
Въпреки че Hyundai публикува само първоначални детайли, повечето варианти отпадат. В рамките на това мащабно съкращаване са спрени нивата на оборудване SEL, Limited и N Line. Единственият оцелял вариант е базовият Kona Electric SE, който се предлага ексклузивно с батерията със стандартен пробег.
Производителят все още не е обявил официално спецификациите за 2026 г., но се очаква те да се запазят от предходния модел. Това означава, че версията SE ще разполага с крайно неконкурентна батерия с капацитет 48,6 кВч, която осигурява пробег от едва 322 км. За сравнение, това е със 166 км по-малко от Nissan Leaf модел 2026 г., който е и с 2985 долара по-евтин от Kona Electric модел 2025 г.
По отношение на задвижването, моделът вероятно ще използва познатия електромотор, монтиран отпред, с мощност 133 к.с. (99 кВ) и въртящ момент от 255 Нм. Като се добави и бавното бързо зареждане с прав ток до 100 кВ, Kona Electric започва да прилича повече на автомобил, създаден за покриване на регулации, отколкото на модерен електромобил, готов за пазарна конкуренция.
Това изглежда като рецепта за провал, особено с предстоящото пазарно лансиране на новия Leaf и на възродения Chevrolet Bolt. Все пак, Kona Electric модел 2026 г. ще има „по-голяма поставка на конзолата“, така че поне това е нещо.
Последвайте ни в Google News