Гран при на Италия в неделя може да се окаже най-важното състезание в кариерата на Антонио Джовинаци от Alfa Romeo. Талантливият италианец получи втори шанс в световния шампионат за сезон 2019, но след Белгия може и да се раздели с него.

На „Спа” лидерът на тима Кими Райконен изостана заради удар в първия завой и пораженията, които понесе колата му, след като финландецът беше ударен от Макс Верстапен. А малко преди финала Джовинаци вървеше 9-и, което щеше да донесе 2 много важни точки на отбора, но пък италианецът катастрофира в последната обиколка и отпадна.

„Според мен, върху Антонио няма напрежение по отношение на това дали той ще запази мястото си в тима и за догодина”, обясни преди състезанието на „Спа” шефът на Alfa Romeo Фредерик Васьор.

„Няма какво да кажа за този инцидент, освен че беше напълно ненужен”, отново Васьор, този път след финала.

Бившият пилот от Формула 1 Кристиан Данер обаче беше много по-откровен пред швейцарския вестник Blick: „Джовинаци е идиот”, като така обобщи грешката на Антонио в последната обиколка, която може да му струва много скъпо.

Този сезон Alfa Romeo има 32 точки в 13 състезания, като 31 от тях са спечелени от Райконен, а в първия си пълен сезон във Формула 1 Джовинаци беше засенчен от другите новаци Алекс Албон, Ландо Норис и Джордж Ръсел.

Според най-смелите прогнози, шефовете на тима обмислят да дадат на Джовинаци последен шанс – домашната му Гран при на Италия, за да докаже, че заслужава да остане в отбора.

А ситуацията на Антонио се усложнява и от присъствието на бившия пилот на отбора Маркус Ериксон. Шведът кара този сезон в IndyCar, но беше повикан по спешност в Белгия, тъй като Райконен дойде с контузия в крака. Оказа се, че финландецът няма проблем да кара, но Ериксон изпусна състезанието в Портланд, което беше важно за това да убеди шефовете си в Arrow Schmidt Peterson Motorsport да подновят договора му и за сезон 2020.

Но около Alfa Romeo все по-често се чуват гласове, че Ериксон трябва да се върне, тъй като не е по-бавен от Джовинаци и освен това прави много по-малко катастрофи от италианеца. Само че втората кола на тима е запазена за протежетата на Ferrari, което може и да се окаже проблем при преговорите.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации