Lamborghini се отдръпва от изцяло електрическото бъдеще

Ръководителят на Lamborghini заяви, че клиентите на марката все още искат „звука и емоцията“ на двигателите с вътрешно горене. Поради това компанията ще продължи да ги използва в автомобилите си поне през следващото десетилетие.

В разговор пред BBC в лондонския шоурум на италианския производител на суперавтомобили, изпълнителният директор Стефан Винкелман отбеляза, че ентусиазмът към електрическите автомобили намалява. Това създава възможност фокусът да се насочи към хибридното задвижване.

Той добави, че през следващия месец Lamborghini ще реши дали дълго планираният нов модел Lanzador ще бъде изцяло електрически, или плъгин хибрид.

Винкелман настоя, че бизнесът е социално отговорен, но добави, че като производител с малки обеми, действията на компанията имат ограничено въздействие върху околната среда. Lamborghini е луксозна марка, която е част от Volkswagen Group.

Настоящата гама и бъдещите планове

В момента компанията предлага три основни модела. Revuelto и Temerario са суперавтомобили, като и двата са плъгин хибриди, съчетаващи мощни бензинови двигатели с електромотори. Те могат да се движат в изцяло електрически режим, но само на много къси разстояния.

Urus е луксозен SUV, който се предлага като плъгин хибрид и с конвенционален бензинов двигател. Въпреки че е по-малко екзотичен от суперавтомобилите, на него се пада повече от половината от продажбите на компанията.

Произвежда се и лимитирана серия „суперспортен“ автомобил, наречен Fenomeno, чиято максимална скорост надхвърля 345 км/ч. От него ще бъдат произведени само 30 бройки, всяка на цена от поне 3 милиона евро преди данъци.

Преди две години Lamborghini обяви планове за изцяло електрически наследник на Urus, който трябваше да се появи от 2029 г. Този план обаче наскоро беше отложен, като се очаква електрическият модел да не се появи преди 2035 г. Бъдещето на друг планиран електрически модел, GT автомобилът Lanzador, също е несигурно.

Клиентите искат звук и емоция

„Все още трябва да решим дали да преминем към изцяло електрическо задвижване – решение, което взехме преди няколко години – или да преценим дали в новата среда този модел също не трябва да бъде плъгин хибрид“, заяви Винкелман.

Новата среда, която той визира, е усещането за намаляващ интерес към електрическите автомобили сред купувачите на луксозни стоки. „Днес ентусиазмът към електрическите автомобили намалява“, обясни той. „Виждаме огромна възможност да останем с двигатели с вътрешно горене и батерийна система много по-дълго от очакваното.“

Той добави, че продължаващото използване на двигатели с вътрешно горене през следващите 10 години ще бъде от първостепенно значение за успеха на компанията.

Винкелман настоя, че клиентите все още жадуват за рева и емоцията на конвенционалния двигател. „Това е нещо, което те искат, те все още искат звука и емоцията на двигателя с вътрешно горене“, каза той.

Контраст с Ferrari и бъдещи регулации

Този подход контрастира с този на италианския конкурент Ferrari, който продължава с плановете си за първи изцяло електрически автомобил. Моделът, наречен Elettrica, трябва да бъде представен догодина. Той ще се продава заедно с конвенционални и хибридни модели.

Винкелман настоя, че неговата компания не пренебрегва натиска за намаляване на емисиите. „Ние продаваме 10 000 автомобила в свят, който произвежда 80 милиона коли годишно, така че нашето въздействие по отношение на емисиите на CO2 не е толкова важно“, каза той. „Разбира се, ние сме социално отговорни, но това всъщност не променя много нещата.“

Продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили, включително плъгин хибриди, трябва да бъде забранена както в ЕС, така и във Великобритания от 2035 г. В ЕС обаче има интензивно лобиране от страна на някои производители за удължаване на прехода. Ако това се случи, двигателите с вътрешно горене може да останат на пазара и след настоящия краен срок.

Междувременно правилата на Великобритания предвиждат изключение за производители с малък обем, които регистрират по-малко от 2 500 нови автомобила всяка година. Понастоящем това би обхванало Lamborghini, която е продала малко под 800 автомобила в страната през миналата година.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации