Прототипи на Cybercab забелязани в Гига Тексас
Изглежда, че Tesla ускорява дейностите по разработката и вероятно по първоначалното производство на Cybercab в своя завод Гига Тексас. Това стана ясно от скорошен полет с дрон над огромния производствен комплекс в Остин.
Както отбелязва дългогодишният оператор на дронове над Гига Тексас, Джо Тегтмайер, по време на полета си той е заснел няколко покрити прототипа на Cybercab пред центъра за краш тестове на съоръжението. Въпреки че автомобилите са били покрити, елегантните им линии и компактни размери са били лесно разпознаваеми. Тегтмайер също така отбелязва, че производството на Model Y Standard изглежда навлиза в добър ритъм.
Според оператора на дрона, седемте покрити автомобила може да са както по-стари прототипи, които се извеждат от експлоатация, така и нови бройки, очакващи краш тестове. И двата сценария обаче сочат към засилване на дейностите около Cybercab. „И в двата случая това е още едно доказателство, че производството наближава“, коментира Тегтмайер в социалната мрежа X, като подчертава, че е вълнуващо да се видят двуместните автономни автомобили.
Тези наблюдения идват след поредица от скорошни появи на Cybercab както в завода във Фримонт, така и в Гига Тексас. Тестов прототип беше забелязан да се движи по пътя South River Road в комплекса в Тексас. Друг Cybercab, видян в завода на Tesla във Фримонт, изглежда е бил управляван ръчно, което предполага, че настоящите прототипи все още се произвеждат с временни органи за управление.
Илън Мъск потвърди масовото пускане на FSD V14.2
Междувременно Илън Мъск потвърди, че Tesla ще въведе масово разпространение на своята система Full Self-Driving (FSD) с актуализацията V14.2. Новината беше споделена от Мъск в публикация в социалната мрежа X.
Коментарът му дойде в отговор на собственик на Tesla и дългогодишен тестер на FSD, известен като AI DRIVR, който отбеляза, че може би е време системата да бъде пусната за всички, тъй като версия V14.1.2 вече е много усъвършенствана. „95% от колебливите смени на лентата и спиранията са отстранени във FSD 14.1.2. Не съм докосвал волана от два дни. Мисля, че е време“, написа тестерът.
Неговият коментар получи значителна подкрепа от други шофьори на Tesla, като някои от тях отбелязаха, че подобренията във V14.1.2 са съществени. В отговор на тестера, главният изпълнителен директор Илън Мъск заяви кратко, че масовото пускане на FSD V14 ще се случи с версия 14.2.
Режимът „Mad Max“ и нови застрахователни възможности
Една от ключовите функции, въведени с настоящата версия на FSD, е режимът „Mad Max“, който позволява по-високи скорости и по-чести смени на лентата в сравнение с предишния режим „Hurry“. Видеа и публикации от тестери показват как системата се справя умело със сложен трафик, като поддържа настоятелно, но безопасно поведение на пътя.
Ръководителят на отдела за изкуствен интелект в Tesla, Ашок Елусуами, наскоро отбеляза, че режимът „Mad Max“ е създаден, за да се справя с натоварен дневен трафик, което го прави изключително полезен за шофьори, които често се оказват в задръствания. С потвърждението на Мъск за предстоящото масово разпространение на FSD V14.2, е само въпрос на време по-голямата част от автомобилния парк на Tesla да изпита значителните подобрения на системата.
Напредъкът на технологията отваря и нови бизнес възможности. Шай Уинингер, президент и съосновател на застрахователната компания Lemonade, обяви директна интеграция с автомобилите на Tesla. Тя ще позволи на компанията да предложи на своите клиенти продукт с плащане за изминат километър, без да е необходимо инсталирането на допълнително проследяващо устройство.
Според него, API интерфейсът на Tesla предоставя по-богати и точни данни за поведението при шофиране от традиционните устройства. Въз основа на това той предложи на Илън Мъск идеята Lemonade да проучи възможността за застраховане на изминатите с FSD километри „почти безплатно“. Това би стимулирало собствениците да използват автономната система, правейки я още по-рентабилна.
Уинингер уточни, че подобна услуга ще бъде достъпна в щатите, където собствената застрахователна програма на Tesla не се предлага. Това предложение може да се превърне в нов начин за намаляване на разходите за притежание и експлоатация на автомобилите Tesla.
Последвайте ни в Google News