Не е тайна, че Rivian отдавна проявява интерес към електрическите велосипеди. През годините се появяваха патенти и друга информация, но сега най-накрая виждаме резултата от този интерес. Това е новият TM-B, който дебютира официално.
Той е водещият продукт на Also – нова марка, произлязла от Rivian. Това е интригуващ нов електрически велосипед, който скоро ще се появи по пътищата, стига компанията да успее да убеди купувачите да се решат на толкова нетрадиционно превозно средство на две колела.
Какво точно представлява?
TM-B на Also е по-скоро модулно компактно превозно средство, отколкото конвенционален велосипед. Дизайнът се фокусира около масивен, устойчив на атмосферни влияния блок в долната част на рамката. В него се намират батерията, малък генератор и системата с педали.
Основната особеност е, че педалите изобщо не задвижват директно задното колело. Вместо това, въртенето им захранва генератора, а системата за задвижване „pedal-by-wire“ изпраща мощност към задното колело.
Характеристики и опции
Also предлага три различни профила на каране и система за сменяеми седалки. Купувачите първо избират между малка или голяма седалка, след което могат да добавят и други опции, включително товарна седалка или седалка в стил мотоциклет.
Предлагат се и два пакета: All-Terrain с гуми с голям грайфер и два допълнителни режима на задвижване, или Street с по-гладки гуми. Пакетът АТ струва допълнителни 200 долара, въпреки че изглежда единствената хардуерна промяна са планинските гуми Kenda.
5-инчов сензорен екран с въртящ се панел позволява на потребителите да получават важна информация за пътуването, както и GPS навигация. Велосипедът разполага с пълно окачване с ход от 120 мм, но от Also не уточняват дали то може да се заключва при изкачване или на равен път.
Спирачките са особено интересни, тъй като разполагат с технология за регенерация, която връща енергия към батерията, и ABS. Специална система за автоматично заключване обещава повишена сигурност, като блокира задното колело, батерията и рамката, когато е активирана.
От Also заявяват, че ще продават версии, предлагащи пробег между 97 и 161 километра и въртящ момент до 180 Нм. Максималното натоварване при по-високите нива на оборудване достига 147 килограма.
Колко струва?
Базовият модел TM-B ще стартира на цена „под 4 000 долара“, но версията Launch Edition, за която вече се приемат поръчки, започва от 4 500 долара преди добавянето на опции. Това не е лоша цена в този сегмент. Без съмнение, моделът е насочен към хора, които проявяват случаен интерес към пътуването на две колела. Запалените колоездачи вероятно ще го намерят за малко недостатъчен.
Той може и да не замени традиционния велосипед и няма да се хареса на всеки пурист, но предлага освежаваща интерпретация на форма, която е част от ежедневието повече от век.
Последвайте ни в Google News