Американското подразделение на Subaru обяви, че електрическият Solterra ще улесни значително процеса на зареждане, като ще предложи достъп до мрежата Supercharger на Tesla. Новината обхваща както обновения модел 2026 г., така и вече съществуващите автомобили от 2023 до 2025 г.
Обновеният модел за 2026 г.
Subaru of America представи обновения Solterra в края на септември, като запази началната му препоръчителна цена непроменена – 38 495 долара без таксите за доставка. Това се случва въпреки значителните подобрения в дизайна, технологиите и задвижването, които следват нововъведенията при неговия технологичен двойник – Toyota bZ4X (който в САЩ стартира от 34 900 долара).
Моделът ще се предлага в четири нива на оборудване: Premium, Limited, Limited XT и Touring XT. Първите две версии вече разполагат с мощност от 233 к.с., докато вариантите XT предлагат комбинирана мощност от 338 к.с. Всички модификации са оборудвани с по-голяма литиево-йонна батерия с капацитет 74,7 кВтч, която разполага с функция за предварително подготовка. Това позволява зареждане на DC станции с мощност до 150 кВт дори при ниски температури.
Обновеният Subaru Solterra модел 2026 г. има максимален пробег от 463 км с едно зареждане, а времето за достигане на 80% от капацитета на батерията на бърза DC станция е 28 минути.
Интеграция със Supercharger мрежата
За да улесни зареждането, Subaru Solterra модел 2026 г. ще бъде стандартно оборудван с порт NACS (North American Charging Standard), което го прави директно съвместим със станциите Supercharger на Tesla. Собствениците на по-стари модели (2023-2025 г.) също ще могат да се възползват от мрежата, като за тях ще се предлага оригинален адаптер за бързо зареждане.
Чрез приложението SubaruConnect собствениците на новия модел ще могат да използват функцията „Plug & Charge“, която автоматично разпознава автомобила и стартира зареждането. Приложението позволява също настройка на методи за плащане, търсене на налични станции и ръчно или автоматично активиране на предварителната подготовка на батерията.
Последвайте ни в Google News