Електрическото купе Denza Z на BYD преминава тежки тестове на Нюрбургринг

Произход и развитие

Shenzhen Denza New Energy не е обикновен китайски автомобилен производител. Първоначално съвместно предприятие между Daimler и BYD, компанията за електрически автомобили стана дъщерно дружество на BYD през 2024 г., след като Mercedes прехвърли оставащия си дял от 10%.

Като луксозна марка със сериозни амбиции, Denza предизвика интерес през април 2025 г. с представянето на концепцията Z. Сега шпионски фотографи са заснели серийния модел в Германия, който демонстрира възможностите си на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе.

Готовият за производство автомобил показва съвсем малко стилистични промени спрямо концепцията от автосалона в Шанхай през 2025 г. От дизайна и светлинния подпис на предните и задните светлини до оформлението на задното крило, предните и страничните въздухозаборници, капаците на огледалата, изскачащите дръжки на вратите и дори приборното табло – концепцията Z изглежда е проектирана от самото начало с мисъл за серийно производство.

Технически характеристики

Автомобилът е оборудван с гуми Giti с размери 275/35 R21 отпред и 325/30 R21 отзад. Прототипът разполага със система за електронно управление (steer-by-wire) с изкуствен интелект и магнитореологични амортисьори. С размери, близки до тези на Porsche 911, Denza Z разполага и със системата за контрол на каросерията DiSus-M, позната от Yangwang U7.

Полу-сликовите гуми на Denza Z вече са доказали качествата си при модела U9 Xtreme, което подсказва, че BYD се стреми към максимална производителност на сухо. Вместо четири електромотора обаче, Denza Z разполага с три. Задните колела се задвижват от два мотора, което позволява прецизно разпределение на въртящия момент между тях за по-добър контрол в завои.

BYD нарича тази система технология e3. Предлага се и независимо завиване на задните колела, както и функция Road Pre-Scan, която помага на системата DiSus-M да реагира на промени в пътната настилка за по-малко от 10 милисекунди. Очаква се Denza Z да се продава и в Европа, като може да предложи комбинирана мощност от 952 к.с., подобно на седана Z9 GT.

Пазарно позициониране и цена

Очаква се цената на Z да бъде по-ниска от тази на базов 911 Carrera, като се предполага, че ще стартира от малко над 300 000 юана. По настоящи обменни курсове това се равнява на малко над 42 000 долара. Подобна стартова цена би направила този изцяло електрически автомобил по-достъпен от всяко европейско купе със задно задвижване, включително BMW Серия 2 Купе.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации