Подразделението на BMW в Северна Америка обяви сервизна акция за дизелови автомобили, каквито компанията отдавна не предлага на местния пазар. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) регистрира изтегляне, което засяга малък брой седани и комбита от модела 328d, произведени през 2018 г. Причината е риск от пожар, породен от потенциален теч на охлаждаща течност от системата за рециркулация на отработените газове (EGR).
Какъв е проблемът?
Според официалната информация, евентуален теч на антифриз от EGR модула може да се смеси със сажди и други отлагания. В комбинация с високите температури, характерни за този компонент, тлеещи частици могат да разтопят всмукателния колектор. В крайни случаи разтопената пластмаса може да се запали.
Засегнати автомобили и решение
BMW е започнала да проучва проблема през юли 2025 г. след регистриран инцидент с прегряване. Няколко месеца по-късно компанията установява, че въпросните автомобили погрешно са били пропуснати от предишна сервизна акция от 2021 г., свързана със същите проблемни охладители на EGR системата. Първоначалното изтегляне е обхванало малко над 50 000 автомобила на американския пазар.
Проблемните охладители са произведени от южнокорейската компания Korens. Настоящата акция засяга общо 89 седана 328d и 23 комбита 328d SportsWagon, всички модел 2018 г. Изтеглянето включва както версии със задно задвижване, така и такива със система xDrive.
Подобно на кампанията от 2021 г., експертите по безопасност в BMW Северна Америка са решили всички предполагаемо дефектни EGR охладители да бъдат подменени безплатно за клиентите. Пластмасовият всмукателен колектор също ще бъде проверен и при необходимост заменен. Като допълнение, тръбата, свързваща охладителя с колектора, ще бъде щателно почистена.
Дилърите са били уведомени по-рано този месец, а собствениците на засегнатите автомобили е трябвало да получат писма до 5 декември 2025 г. На същата дата идентификационните номера на автомобилите са добавени в базата данни на BMW за сервизни акции.
Контекст и технически детайли
Макар в миналото означението „28“ да е означавало 2.8-литров шестцилиндров двигател, моделът 328d от 2018 г. използва 2.0-литров четирицилиндров турбодизелов агрегат с мощност 181 к.с. Максималният въртящ момент достига 380 Нм. Разходът на гориво при този модел е около 6.5 л/100 км в комбиниран цикъл.
Версиите със задвижване на четирите колела xDrive имат малко по-висок комбиниран разход от 6.9 л/100 км както при седана, така и при комбито. BMW Северна Америка прекрати продажбите на своите турбодизелови модели на пазара в САЩ след моделната 2018 година.
За сравнение, най-икономичният модел от Серия 3 за 2026 г. разполага с 2.0-литров бензинов турбо двигател и постига разход от 7.6 л/100 км при версия със задно задвижване. При избор на системата xDrive разходът се покачва до 8.1 л/100 км.
Последвайте ни в Google News