От няколко години корейската компания Hyundai експериментира с прототипи със средно разположение на двигателя. Първият от тях беше изграден на базата на хечбека Veloster още през 2014 г., а последният е Hyundai RM19, който беше показан на амтосалона в Лос Анджелис.
Именно този модел явно ще се превърне в превратна точка на проекта, става ясно от изявление на шефа на отдела за изследвания и разработки на Hyundai – Алберт Бирман (същият, който дълги години ръководеше спортното подразделение М на BMW). Той беше категоричен, че никой в компанията не прави нещо само заради идеята. Съответно, всички усилия, вложени в този проект, ще доведат до появата на сериен спортен модел със средно разположение на мотора.
Всъщност, самият RM19 също е изграден на платформата на Hyundai Veloster, като дизайнерите са се постарали да запазят визуалната стилистика. Все пак, се очаква серийният модел да бъде опростен значително, но пък ще запази двигателя на концептуалния автомобил.
Под капака на Hyundai RM19, който е със задно предаване, е поставен 2,0-литров бензинов турбомотор с 390 к.с. и 6-степенна секвенциална скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 4 секунди.