Оперативната печалба на Porsche се е сринала с 99% през първите девет месеца на годината, докато компанията се подготвя да прекрати производството на три свои модела с двигатели с вътрешно горене. Продажбите и приходите от тях са намалели с 6%, а в същото време потенциални мита могат да струват на компанията до 814 милиона долара.
Краят на настоящия Macan с ДВГ
По време на представянето на финансовите резултати за третото тримесечие Porsche обяви, че времето за три настоящи модела изтича, включително за версията на Macan с двигател с вътрешно горене. Това е ключова новина, тъй като кросоувърът е най-популярният автомобил на марката с 64 783 доставени бройки за първите девет месеца на годината.
Д-р Йохен Брекнер, член на борда, отговарящ за финансите и IT, заяви, че настоящият Macan с ДВГ ще се предлага през 2026 г., а на някои пазари дори и през 2027 г. чрез предварително натрупани складови наличности. Той добави, че точната дата за край на производството все още не е решена, но се очаква да бъде около средата на 2026 г.
Изглежда, че компанията ще натрупа запаси от автомобила на ключови пазари, за да осигури плавен преход до появата на следващото поколение. Второто поколение на Macan ще се предлага с конвенционални и plug-in хибридни задвижвания, които ще се продават успоредно с вече представения електрически Macan.
Стратегическа промяна и бъдещи модели
Предишни информации сочеха, че предстоящият модел ще бъде базиран на Audi Q5. Този ход изглежда логичен, тъй като Porsche забавя плановете си за преминаване към електрически автомобили като част от преструктуриране на продуктовата си гама, което ще включва „допълнителни модели с двигатели с вътрешно горене и plug-in хибридни задвижвания“.
Както отбеляза Брекнер, от 2028 г. по-балансираното предлагане на видове задвижване ще заздрави пазарните позиции на компанията и ще подкрепи устойчивия дългосрочен растеж. Тези усилия ще бъдат подкрепени от версии с ДВГ на обновения 718, както и от следващия Macan. Освен това, флагманският SUV на Porsche също се отказа от изцяло електрическо задвижване и вместо това ще предложи бензинови и plug-in хибридни варианти.
Производството на 718 Boxster и Cayman приключва
Що се отнася до моделната линия 718, настоящите Boxster и Cayman бързо наближават края на жизнения си цикъл. Производството им приключва по-късно този месец, като Брекнер потвърди, че в момента се сглобяват последните бройки. Въпреки това, производителят ще разполага с ограничен брой автомобили на склад, за да поддържа продажбите до пристигането на следващото поколение спортни автомобили.
За да компенсира въздействието на митата, Porsche ще засили ценовата си позиция през 2025 и 2026 г. Компанията вече е повишила цените, за да поддържа маржовете си на „прилично ниво“. Въпреки на пръв поглед притеснителните данни, от Porsche отбелязват, че нетният паричен поток от автомобилния сектор се е увеличил от 1,24 на 1,34 милиарда евро. Според компанията това демонстрира устойчивостта на бизнес операциите и показва, че Porsche се представя стабилно дори в предизвикателни условия.
Последвайте ни в Google News