Нов електрически четириколесен велосипед с педално асистиране от Also, компания, отделена от Rivian, може да промени начина, по който се извършват доставките от типа „последна миля“ в натоварените градски центрове.
Повече гъвкавост и по-малко разходи
Към момента Amazon вече използва хиляди електрически ванове за доставка, произведени от Rivian, в цяла Америка. Следващото попълнение в автопарка на компанията обаче ще бъде много по-малко, по-леко и задвижвано с човешка сила. Технологичният гигант планира да внедри нови четириколесни превозни средства с педално асистиране от Also – компания за микромобилност, която се отдели от Rivian, за да намери своята пазарна ниша в градската логистика.
Моделът, наречен TM-Q, беше представен тази седмица заедно с двуколесния си събрат TM-B. Очаква се четириколесната версия да се появи по улиците през пролетта на 2026 г.
Технически характеристики и приложение
Подобно на електрическия велосипед TM-B, който може да бъде закупен срещу сериозната сума от 4 500 долара, четириколесният TM-Q разполага с малка батерия, генератор и два педала. Чрез тях водачът подпомага генератора, а задвижването от типа „pedal-by-wire“ предава мощността към задните колела.
За разлика от TM-B, моделът TM-Q има четири колела и може да бъде конфигуриран по различни начини. Версията за Amazon е показана с голямо товарно пространство отзад, което според информацията може да побере пакети с общо тегло над 180 кг.
Важно предимство е, че превозното средство е достатъчно компактно, за да може законно да се движи в велосипедните алеи. Това го прави идеално за доставки от типа „последна миля“, особено в големи и гъсто населени градове. Гигантът в електронната търговия планира да използва TM-Q както в САЩ, така и в Европа.
Стратегическо партньорство и бъдещи планове
Rivian притежава миноритарен дял в Also, а главният изпълнителен директор на автомобилния производител, Ар Джей Скариндж, ще бъде член на борда на директорите на новата компания. Фирмата за микромобилност е получила финансиране в размер на 105 милиона долара от Eclipse и ще се възползва от търговската мрежа и мащаба на Rivian.
От Also заявяват, че TM-Q е проектиран, конструиран и тестван съгласно автомобилните стандарти. Версиите за крайни потребители ще се предлагат без товарния отсек, характерен за модела на Amazon, и ще бъдат налични с няколко различни конфигурации на задната част, включително такава с пейка за до четири деца.
Емили Барбър, директор на глобалния автопарк в Amazon, заяви, че компанията вече оперира над 70 центъра за микромобилност в градове в САЩ и Европа. Според нея решения като товарните четириколесни велосипеди с педално асистиране позволяват бързи доставки до клиенти в гъсто населени градски райони, като същевременно помагат за намаляване на трафика и шума. Тя добави, че подобно на партньорството им с Rivian за електрическите ванове, работата с Also дава възможност за продължаване на иновациите в тази сфера. Това партньорство се основава на опита на Amazon в логистиката, съчетан с модерните технологии, безопасността и характеристиките на превозните средства на Also.
Последвайте ни в Google News