Дори 12 години след слизането си от поточната линия, ръбестият дизайн на Ford Flex, напомнящ за комби, продължава да изглежда впечатляващо. Боядисан в перлено бяло с контрастиращи черни колони и покрив, този SUV запазва своя характер. Правият му покрив и изчистените линии създават усещане за простор в интериора. Купето е остаряло добре, като кожените седалки и корите на вратите все още са в отлично състояние.
Началото на проблемите
Преди два месеца собственикът закарва своя Ford Flex в сервиз за смяна на ангренажна верига. По това време двигателят работел добре, но поддръжката налагала тази процедура. Още на следващия ден обаче автомобилът започнал да вдига обороти непредсказуемо при движение по магистрала.
При повторното посещение в сервиза станало ясно, че няколко пина на кабелния сноп са били повредени по време на смяната на веригата, което е причинило прекъсването, от което се оплакал собственикът. Сервизът отстранил проблема и почистил маслото, разпръснато по двигателя поради неправилно сглобяване.
Но проблемите не спрели дотук. При следващо посещение техниците казали на собственика, че са „сложили пружина на турбото“. Откога турбокомпресорите имат пружини? Скоро след това последвала и катастрофалната повреда.
Фаталният край на магистралата
Докато шофирал по магистралата, двигателят внезапно изгаснал. Опитите за рестартиране били съпроводени от ужасяващи шумове. Когато отбил, собственикът открил, че двигателят е пълен с антифриз.
Раздразнен и обезверен, той се обърнал към Дейвид Лонг, известен като Car Wizard, с надеждата, че експертът може да спаси 3.5-литровия EcoBoost. Лонг бързо оценил ситуацията и съобщил мрачната новина: автомобилът е с тотална механична щета. Той установил, че двигателят е получил хидравличен удар, като някои цилиндри били пълни с вода, а други – с масло.
Лонг заподозрял, че историята за повредените кабели е била просто прикритие за двигател, който вече е бил повреден при първоначалния ремонт. При по-внимателен оглед Дейвид Лонг забелязал, че електродът на една от запалителните свещи е напълно смачкан – ясен индикатор за вътрешна физическа повреда.
Суровата финансова реалност
Смяната или основният ремонт на двигателя биха стрували между 12 000 и 13 000 долара – неразумна инвестиция за 12-годишен автомобил. На пазара за употребявани коли Ford Flex с наполовина по-малък пробег може да бъде намерен за около 10 000 долара. Възможностите пред собственика били ограничени: да съди сервизите, да продаде колата за части или да похарчи цяло състояние за ремонт.
Препоръката на Лонг била прагматична: да купи друг Flex за 12 000 долара с по-малко километри и да продаде повредения за 2000 долара. Този подход би оставил собственика на загуба с 10 000 долара, но щял да му спести главоболията и риска от опити да възкреси автомобил, чието сърце е било унищожено.
Това, което започнало като рутинна поддръжка, завършило с гибелта на двигател, който някога символизираше амбициозния напредък на Ford при семейните SUV автомобили с турбокомпресор. Просторният интериор, впечатляващият дизайн и добре поддържаното купе на Flex вече не можели да компенсират катастрофалната механична повреда.
Последвайте ни в Google News